Jesteś tutaj
Start > NISSAN Press > Przyspieszone tempo elektryfikacji: w ciągu dwóch miesięcy 10 000 klientów w Europie zamówiło nowego Nissana LEAF

Przyspieszone tempo elektryfikacji: w ciągu dwóch miesięcy 10 000 klientów w Europie zamówiło nowego Nissana LEAF

    • Od momentu prezentacji w Europie kolejnej generacji modelu w październiku 2017 r. nowy Nissan LEAF cieszy się bezprecedensową popularnością
    • Duży i stały popyt na drugą generację najpopularniejszego samochodu elektrycznego na świecie potwierdza rosnące zapotrzebowanie na pojazdy zeroemisyjne
    • Pierwsi klienci odbiorą kluczyki do nowych Nissanów LEAF w lutym 2018 roku

W 2010 roku, gdy na drogach pojawiły się pierwsze egzemplarze modelu LEAF, świat motoryzacji wyglądał zupełnie inaczej niż dzisiaj. Inni producenci pojazdów byli sceptycznie nastawieni wobec tej innowacji, a ich działania skupiały się na usprawnianiu silników spalinowych.

Przez lata wiedza kierowców o samochodach elektrycznych i korzyściach wynikających
z ich posiadania zwiększała się wręcz skokowo. Przykładowo w 2012 roku Nissan zanotował
aż pięciokrotny wzrost sprzedaży pojazdów zeroemisyjnych. Rewolucja w tym segmencie rynku przełożyła się na zainteresowanie innych marek motoryzacyjnych.

W rezultacie większość producentów opracowuje lub wprowadza na rynek pierwsze generacje swoich pojazdów elektrycznych. W tym samym czasie Nissan, bazując na doświadczeniach
i opiniach niemal 83 000 klientów modelu LEAF w Europie, opracowywał drugą generację swojego flagowego pojazdu zeroemisyjnego. Efekty pracy wywołały bezprecedensowe zainteresowanie wśród kierowców od momentu europejskiej prezentacji modelu w październiku 2017 roku  Najlepszym przykładem zmian, jakie zaszły w ostatnich latach, jest fakt, że w takim samym punkcie procesu wprowadzania modelu na rynek w 2010 roku zamówienia klientów na pierwszą generację LEAF-a można było liczyć w setkach. Wtedy jednak klientom proponowano wprawdzie nową i ekscytującą, lecz jeszcze niesprawdzoną technologię. Dzisiaj sytuacja uległa znaczącej zmianie.

Jesteśmy zachwyceni potwierdzonym licznymi zamówieniami zainteresowaniem klientów nowym Nissanem LEAF” – stwierdził Gareth Dunsmore, dyrektor działu pojazdów elektrycznych, Nissan Europe. „Odzwierciedla ono naszą pozycję lidera jako producenta samochodów elektrycznych. Druga odsłona modelu LEAF nie jest jedynie nową generacją elektrycznych pojazdów, ale także ikoną Inteligentnej Mobilności Nissana”.

Od czasu światowej premiery w Japonii we wrześniu tego roku zainteresowanie europejskich klientów nowym Nissanem LEAF cały czas rośnie. Na początku października w Oslo, podczas wydarzenia Nissan Futures 3.0, zaprezentowano pierwsze specyfikacje i cenę pojazdu. Od tamtej pory klienci mogą składać zamówienia na nowy model za pośrednictwem lokalnych dealerów Nissana.

Zainteresowanie klientów uzasadnione było m.in. pozytywnymi opiniami w mediach. Samochód jest chwalony za wyjątkowo innowacyjne rozwiązania i technologie, takie jak zaawansowany system wspierający kierowcę ProPILOT oraz funkcja e-Pedal, która umożliwia kierowcy zmniejszenie zużycia pedału hamulca aż o 90% przez aktywację modelu jazdy wykorzystującego jedynie pedał przyspieszenia.

Zamówienia złożone przez 10 000 klientów w Europie na nowego Nissana LEAF, który jest wciąż fizycznie niedostępny w salonach Nissana do jazdy próbnej, to naprawdę świetny wynik, zwłaszcza że zebrano je bez bezpośredniej reklamy i promocji modelu wśród klientów.

Wraz ze zbliżającą się datą oficjalnego rozpoczęcia sprzedaży wszystkie rynki europejskie ogłaszają w tej chwili pełną gamę wersji i publikują cenniki nowego elektrycznego Nissana.

Produkcja nowego Nissana LEAF rozpoczęła się kilka dni temu w zakładach w brytyjskim Sunderland. Pierwsze dostawy zostaną zrealizowane na początku lutego 2018 roku.

 

Dodaj komentarz

Nie jestem robotem.


Top