Jesteś tutaj
Start > Forumowicze posty piszą... > Automatyczna diagnostyka systemu 4WD – jak uruchomić?, co oznaczają kody błędów?

Automatyczna diagnostyka systemu 4WD – jak uruchomić?, co oznaczają kody błędów?

Dzisiaj stojąc na światłach zaświeciła mi się kontrolka 4WD (system w trybie Auto) po ruszeniu zgasła. Dlaczego? Tego nikt nie wie. Ale błędy wskazywały na złącze skrzyni bo dotyczyły tylko sygnałów z czujników. W każdym razie napęd działa wyśmienicie. Jak zrobi się ładniejsza pogoda usiądę do przeczyszczenia złącza skrzyni rozdzielczej. Grzebiąc w serwisówce natknąłem się na system samoczynnej diagnostyki napędu 4WD. Mam nadzieję że ktoś zrobi z tego jeszcze pożytek.

Jak uruchomić system automatycznej diagnostyki:

Dla skrzyń automatycznych (A/T):

1. Ustaw skrzynię na P, przełącznik 4WD na 2WD.

2. 2x włącz zapłon, po czym pozostaw zapłon wyłączony

3. Przełącz 4WD na AUTO i włącz zapłon

4. Zapali się 4WD

5. Ustaw skrzynię na R, następnie przełącz 4WD w kolejności na: 2WD, AUTO, 2WD

6. Ustaw skrzynię na D, następnie przełącz 4WD w kolejności na: 4H, AUTO, 4H

7. Ustaw skrzynię na N, następnie przełącz 4WD na AUTO

8. Ustaw skrzynię na P.

Jeśli zachowałeś kolejność czynności pojawi się ikonka stanu napędu a lampka 4WD zacznie błyskać.

Dla skrzyń manualnych (M/T):

1. Wrzuć luz, przełącznik 4WD na 2WD

2. 2x włącz zapłon, po czym zostaw zapłon wyłączony

3. Przełącz 4WD na AUTO i włącz zapłon.

4. Zapali się 4WD

5. Wrzuć wsteczny, następnie przełącz 4WD w kolejności na: 2WD, AUTO, 2WD

6. Wrzuć luz, następnie przełącz 4WD w kolejności na: 4H, AUTO, 4H

7. Wrzuć bieg inny niż luz i wsteczny, przełącz 4WD na AUTO

8. Wrzuć luz

Jeśli zachowałeś kolejność czynności pojawi się ikonka stanu napędu a lampka 4WD zacznie błyskać.

Jak czytać kody błędów?:

Każdy kod to liczba błysków lampki 4WD, więc jeśli mamy tylko błąd 8 to lampka błyśnie 8 razy po czym zapali się na dłuższy czas i znowu zacznie błyskać błąd 8. Błędy są błyskane jeden po drugim. Przerwa pomiędzy nimi to dłuższe zgaśnięcie lampki 4WD.

Brak błędów:

Lampka 4WD świeci cały czas ale co 2.5-3sek zgaśnie i pojawi się ponownie i tak cały czas.

Kasowanie błędów:

Po samodiagnostyce należy wyłączyć zapłon, błędy zostaną skasowane automatycznie, można zrobić to samo z poziomu Consult’a-II. Zwykły interfejs OBD nie skasuje ostatecznie tych błędów. Sprawdzone!

Zakończenie automatycznej diagnostyki:

Należy wyłączyć zapłon

Kody błędów:

„2” – Niewłaściwy sygnał z modułu TCM przez szynę CAN, nieprawidłowy sygnał wejściowy w trakcie jazdy

„3” – Problem z elektrozaworem ciśnienia sprzęgła (połączenia elektryczne)

„4” – Problem z elektrozaworem 2-4WD (połączenia elektryczne)

„5” – Problem z silnikiem skrzyni rozdzielczej (połączenia elektryczne)

„6” – Brak sygnału ruchu pojazdu z układu ABS, nieprawidłowy sygnał wejściowy w trakcie jazdy

„7” – Nieprawidłowe dane szyny CAN

„8” – Błąd konwertera analogowo-cyfrowego komputera TCU (skrzyni rozdzielczej)

„9” – Wysokie napięcie z czujnika temperatury oleju skrzyni rozdzielczej

„10” – Problem z włącznikiem reduktora (połączenia elektryczne)

„11” – Problem z przełącznikiem ciśnienia sprzęgła (połączenia elektryczne)

„12” – Problem z przełącznikiem ciśnienia linii hydraulicznej skrzyni rozdzielczej (połączenia elektryczne, niewłaściwe ciśnienie)

„13” – Brak sygnału prędkości pojazdu, nieprawidłowy sygnał wejściowy

„14” – Brak sygnału pozycji pedału gazu, błąd w szynie CAN lub uszkodzenie czujnika

„15” – Za niskie napięcie komputera TCU w trakcie jazdy

„16” – Wykryto dwa sygnały z przełącznika 4WD (uszkodzenie mechaniczne lub elektryczne przełącznika)

„17” – Brak sygnału z systemu ABS, błąd w szynie CAN

„18” – Przełącznik wykrycia czekania (połączenia elektryczne) – spełnienie warunków jazdy do włączenia i wyłączenia reduktora.

„19” – Problem z silnikiem siłownika reduktora (elektryczny i/lub mechaniczny)

„20” – Problem z przełącznikiem silnika siłownika reduktora (połączenia elektryczne)

„21” – Problem z układem sterowania siłownika reduktora (połączenia elektryczne)

„22” – Niewłaściwy sygnał z układu ESP przez szynę CAN

„23” – Niewłaściwy sygnał z układu TCS (współzależność z układem ABS) przez szynę CAN

„24” – Niewłaściwy sygnał z przełącznika PNP skrzyni automatycznej (połączenia elektryczne).

Inne problemy:

Jeśli lampka 4WD błyska bardzo szybko to oznacza że jest za niskie napięcie z akumulatora i dane są kasowane.Jeśli lampka nie błyska to: W przypadku skrzyni automatycznej brak lub zwarcie sygnału z przełącznika PNP w skrzyni automatycznej. W przypadku skrzyni manualnej: Przełącznik światła stopu, czujnik „luzu” skrzyni nie podają sygnału lub są zwarte do masy. brak błyskania lampki oznacza także brak sygnału lub zwarcie w przełączniku 4WD.

Czytaj na Forum ->

Dodaj komentarz

Anti-spam: complete the task


Top