Jesteś tutaj
Start > Forumowicze posty piszą... > [N16] check engine – czujnik położenia wału

[N16] check engine – czujnik położenia wału

Witam

Panowie postanowiłem się tutaj trochę rozpisać ponieważ mam już chyba dość walki z moją almerą ale nawet żeby ją w przyszłości sprzedać bedę prędzej czy później musiał ogarnąć ten problem.

pacjent:

             almera n16 hatchback 1,5 98km 16v 2003r FL LPG stag

błąd check engine:

             czujnik położenia wałka rozrządu

objawy:

             na zimnym samochód działa bezproblemowo przez około 30-40min (jeżdzę głownie obwodnicą po 100km/h + trochę w korkach (jedynka,luz )

            po upływie tego czasu samochód nagle traci moc co objawia się natychmiastową dziurą mocy. trwa to jakies max 2 sekundy. samochód jedzie dalej – nie gasnie 

            jedzie lecz tak jakby mu brakowało z 50KM – przespieszenie żadne. bardzo rzadko zdarzy się ze przy wysprzęgleniu do jałowego samochod zgasnie

            jeżeli chodzi o przyspieszanie po tej dziure mocy wyczulem cos takiego, że gdy trafie w jeden punkt przy dodawniu gazu samochod w miare przyspiesza ale ciagle 

           jest to bardzo bardzo zamulone przyspieszanie. jak ten punkt ominę dodawajac wiecej gazu samochod bardziej zamula

          kolejną rzeczą jest to ze gdy zgaszę samochod na ciepłym bardzo cięzko jest go odpalic – bardzo długo kręci. gdy postoi dłużej nawet z 10 min – działa znowu normalnie tylko przez krótki czas

          nie żauważylem zmian dzwięku np. w pracy cylindrów (myslalem ze moze pali na 3 gary)

          również nie żauważyłem wyższego spalania ani kopcenia 

          dzieje sie to zarówno na benzynie jak i na lpg

          gaz założony 2 lata temu

 I. Zgodnie z błędem wymieniłem czujnik na nówke oryginalną samochód bez problemu pojeździł z miesiąc

II. Podejście drugie – wymiana całego rozrządu. Łańcuch był rozciagniety gdzies o 1cm. Samochód bez problemu pojeździł z tydzień

III. Przeczyszczenie przepływomierza sprayem to tego celu + przeczyszczenie samej tuby przepływomierza + rury do przepustnicy i samej przepustnicy. samochód pojezdził 4 miesiące bez problemu !

IV. stwierdziłem, ze skoro pomogło czyszczenie przepływomierza to pewnie on jest walnięty. żeby nie ładować kasy – kupiłem oryginalny – używany – pojeździł 30 minut  : \ 

no i teraz pytanie.

co to może byc ?…

POMOCY PANY 

pozdrawiam

Dawid


Edytowane przez dejw777

błędy

Czytaj na Forum ->

Dodaj komentarz

Nie jestem robotem.


Top