Jesteś tutaj
Start > Forumowicze posty piszą... > Pulsar – pierwsze wrażenia i pytania

Pulsar – pierwsze wrażenia i pytania

Wersja: 1.2 DIG-T 115KM ACENTA, biały perłowy (dodatkowe pakiety: ACENTA+, IT).
Przebieg: 250 km
 
Pierwsze wrażenia i informacje, być może przydatne dla potencjalnych przyszłych użytkowników:
 
Najważniejsze informacje o mnie aby wziąść korektę na opinie poniżej:
 
– poprzednie auto: Punto Evo 1.4 77KM
– wzrost: 173cm, waga: 73kg
– preferencje: ukierunkowane bardziej na komfort niż sportowe wrażenia (80/20)
 
Porównywałem na jazdach testowych z:
 
– Peugeot 308 1.2THP 130KM
– Focus 1.0/125KM Ecoboost i 1.5/150KM Ecoboost
– Nowa Astra 1.0 SIDI 105KM
– Rapid/Golf 1.2TSI 110KM
 
1) Silnik/hałas:
 
Bardzo cichy, do 140km/h bajka (szybciej nie jechałem). Najcichszy ze wszystkich.
Generalna konkluzja, to wszystkie 3-cylindrowe były wyraźnie głośniejsze od 4-cylindrowych.
 
2) Silnik/dynamika:
 
Lepiej od wszystkich 1.0, porównywalnie z 1.2TSI, gorzej niż 1.2THP 130 KM i 1.5Ecoboost.
 
3) Silnik/spalanie:
 
Wszyscy producenci kłamią jak z nut. Wszystkie testowałem ok. 15 min na obwodnicy/autostradzie. Zimny silnik, reset licznika przy wjeździe na autostradę, odczyt przy zjeździe. Prędkość 90 km/h. Paliły ok 6l/100km (1.5Ecoboost 6,5l/100km, 1.2THP 5,5l/100km).
 
4) Skrzynia: Precyzyjna, nie haczy, raczej długi skok lewarka – tak jak lubię (raz nie wszedł wsteczny za pierwszym razem).
 
5) Zawieszenie: Komfortowe, ale w zakrętach wcale nie jest z tego powodu źle. Tylko Focus miał lepsze i tylko w tym jednym aspekcie – dynamicznego pokonywania zakrętów.
 
6) Ergonomia: Bardzo dobra, wszystko tak jak należy, czytelnie bez udziwnień. Przeciwieństwo 308 gdzie miałem duże problemy z zajęciem prawidłowej pozycji za kierownicą a przy operowaniu kierunkowskazem zahaczałem cały czas o jakąś dzwignię poniżej. Jedyna uwaga to podłokietnik. Wolałbym tak jak w Focusie, gdzie podczas operowaniem lewarkiem łokieć cały czas się na nim opiera. Tutaj tak się nie da nawet przy maksymalnym przesunięciu do przodu.
 
7) Jakość materiałów/spasowanie/komfort (ten punkt wymaga dłuższego komentarza):
 
Wiem, że to herezja ale mi się najbardziej podobało właśnie w Pulsarze.
 
Pełno jest w prasie artykułów o przeciętnej jakości użytych materiałów w Pulsarze – bzdura.
 
Jako jeden z z argumentów pada informacja o twardych plastikach i braku nagumowanych elementów. Nagumowana jest jak najbardziej – górna część deski, a że guma nie ugina się tak mocno jak w innych markach to co z tego ? Wszystkim jakoś umknął fakt po co te nagumowane elementy się pojawiły. A no po to aby ograniczyć hałas od silnika. Jest trend do zmniejszania masy pojazdu, to oszczędzamy na elementach wytłumiających. Rośnie przez to hałas, to zamieniamy kokpit plastikowy na gumowy, który lepiej pochłania fale akustyczne i nie rezonuje. Tylko co mnie to obchodzi ile jest tych nagumowanych elementów jeśli w kabinie Pulsara i tak jest najciszej ?
 
Kolejna “wada” to podobno fatalnie wyglądający fortepianowy tunel środkowy. Zapewniam, w realu wygląda rewelacyjnie. Fatalnie wygląda na prześwietlonych zdjęciach z otomoto robionych na trybie auto z lampą błyskową.
 
Jeśli chodzi o same plastiki to są dobre. Do tego nigdzie nie mam tak wygodnych i szerokich skórzanych podłokietników w drzwiach. Kolorowy wyświetlacz 5″ pomiędzy zegarami bardzo czytelny, mega funkcjonalny, podobnie nawigacja. Elementy chromowane wnętrza (klamki, tunel centralny wokół lewarka) bardzo dobrze się komponują z resztą.
 
Spasowanie plastików idealne – nic nie trzeszczy.
 
W testach czasami pada argument, że za miękkie fotele. Ja nie zauważyłem, dla mnie, przy mojej wadze jest ok. Na super trzymaniu bocznym też mi nie zależy.
 
Tylko w Pulsarze czułem się jak w limuzynie wyższej klasy. Bardzo przyjemne dla oka wnętrze, przeciwieństwo 308 – prosektorium.
 
8) Przestrzeń/schowki/bagażnik: Z przodu dla mnie miejsca pod dostatkiem. Z tyłu rewelacja. Bagażnik jak na tę klasę standard. Jeśli chodzi o ustawność to gorzej. Dobrze, że przy tej objętości nie ma dzielonej przestrzeni – niepotrzebna strata miejsca. Ale przydał by się chociaż jeden/dwa otwierane schowki np. na apteczkę, akcesoria zimowe, itp. Lepiej jak w Focusie i Oplu ale gorzej niż w Golfie i 308.
 
I pytania:
———–
 
1) Dźwięk ostrzegawczy w systemie Safety Shield da się regulować jego natężenie ?
2) Przy klimatyzacji manualnej leci mi ciepłe powietrze z kratki nawiewu przy szybie i kratki w tunelu centralnym. W trybie auto tylko z tych przy szybie – to prawidłowo ?
3) Są dwa podświetlane przyciski obiegu powietrza zewnętrzny i wewnętrzny. Ale co jeżeli nie pali się żaden z nich bierze powietrze z zewnątrz czy wewnątrz ?
4) Jadąc dziś ok godz. 15:00 – było jeszcze jasno zmienił mi podświetlenie nawigacji, żółtych diod panelu klimatyzacji, zegarów na tryb nocny. Bez sensu, bo te żółte diody ledwo co widziałem. Podobnie zegary za bardzo mi przyciemnił. Na jakiej podstawie to robi, czasów wschodów i zachodów słońca, tego czujnika co przełącza z świateł do jazdy dziennej na mijania ? Da się to jakoś ustawić inaczej.
5) Z jakiej odległości działa radarowy układ hamowania ? Bo mi ani razu się nie włączył nawet tryb ostrzegawczy gdy na próbę podjeżdżałem do pojazdów jadących przede mną ? Mam wątpliwości czy działa.
 
Pozdrawiam
Piotr S.

Source: Pulsar – pierwsze wrażenia i pytania

Top