Jesteś tutaj
Start > Forumowicze posty piszą... > [k12] Problem z cewkami (silnik 1.2, 16V, 65KM, 48kW)

[k12] Problem z cewkami (silnik 1.2, 16V, 65KM, 48kW)

Dzień dobry szanowni forumowicze,

 

od pewnego czasu zmagam się z problemem niedomagających/strzelających cewek. Kilka tygodni temu odpaliłem samochód, ruszyłem i kilkadziesiąt metrów dalej wystrzeliły mi dwie cewki (bank 3 i 4). Jedna strzeliła dość konkretnie, bo pojawił się dym nie tylko spod maski ale również w samej kabinie (miałem włączony wentylator). Wymieniłem obie – bo były wyraźne ślady uszkodzenia – i przejeździłem na nich blisko tydzień. Po tygodniu strzeliła kolejna cewka, ponownie w banku 3. Wymieniłem, pojeździłem i zacząłem obserwować kolejne falowania obrotów oraz “duszenie” się silnika podczas dodawania gazu. Postanowiłem zakupić komplet nowych cewek (do tej pory jeździłem na używanych) oraz świec, ponieważ znalazłem dość fajną ofertę na portalu aukcyjnym, gdzie koszt takiego zamiennika zamykał się w 80 zł (w tym jest 24m gwarancji). Niestety, okazało się, że te nowe zakupione cewki totalnie nie pasują do Nissana Micra K12 (mimo zapewnień sprzedawcy).

 

Zresztą zobaczcie sami:

https://i.imgur.com/9GNRar4.jpg

 

Nie wiem, czy to wina sprzedawcy, czy po prostu firma NTY (producent) źle oznacza swoje produkty. Po lewej cewka z Micry, po prawej rzekomy zamiennik. Zapomnijcie o osadzeniu go na świecę. Na pudełku jest napisane, że cewka powinna pasować do Micry >= 2003.

 

Wracając do tematu. Wykluczam temat świec, ponieważ zakupiłem nowe – stare, zresztą, nie były w takim złym stanie. Mam do Was kilka pytań:

 

1. Co może być powodem, że w ostatnim czasie tak szybko szlag trafia moje cewki?

2. Czy jest możliwość, po ściągnięciu obudowy (w sensie odpięciu przewodów z pokrywy, ściągnięciu wężyków, wtyczek, etc.), mając widok taki jak tutaj https://i.imgur.com/TziHaHS.jpg uruchomić samochód i sprawdzić czy cewki działają? Obecnie mam 8 używanych cewek – łatwiej by mi się diagnozowało temat jakbym nie musiał tego wszystkiego skręcać od nowa.

3. Gdzie można kupić elementy jak GUMA 1, GUMA 2 i KPL. PRZEWODÓW które oznaczyłem na tym zdjęciu: https://i.imgur.com/HdTMNVj.jpg

4. Czy mieliście kontakt z produktami firmy NTY i udało Wam się wpakować ich cewkę do Micry K12?

5. Czy jest jakiś inny zamiennik w cenie poniżej 100 zł za sztukę z gwarancją?

6. Czy jest jakaś możliwość, aby domowym sposobem sprawdzić taką cewkę?

 

Proszę o pomoc i pozdrawiam.


Source: [k12] Problem z cewkami (silnik 1.2, 16V, 65KM, 48kW)

Top