Witajcie.
Temat EGRa w YD25 to rzeka. Wszyscy wiemy że najczęściej szlag trafia plastikową zębatkę która po prostu przestaje przenosić siłę obrotu z silniczka na zapadkę. U siebie odkryłem że zawór nie domyka się i w trakcie przyspieszania spada ciśnienie doładowania. Rozebrałem zawór i jestem trochę zaskoczony. Problem jak się okazuje nie dotyczy plastikowej zębatki tylko sprężyny. Zawór nie zamyka się samoczynnie tylko pozostaje częściowo otwarty. Silnik w EGRze jest zwykły nie krokowy więc sprężyna odgrywa tutaj zasadniczą rolę.
Moje pytanie brzmi, sprawdził ktoś czy ECM jest w stanie domykać zawór silnikiem do pozycji 0? Czy tylko ECM odłącza zasilanie a sprężyna ma domknąć zawór samodzielnie?
Jedno jest pewne, zapadka ma trzpień magnetyczny na jej końcu jest czujnik więc ECM wie w jakim położeniu jest EGR. A ponieważ ECM odbiera z niego sygnały cały czas to nawet zaślepienie nie oszuka dobierania mieszanki. Ciśnienie w układzie wydechowym wzrośnie turbina będzie się szybciej wkręcać ale dalej skład mieszanki będzie zależny od błędnego sygnału z niedomkniętego EGRa i przez to silnik będzie niepełnosprawny.
Oczywiście to tylko dywagacje a sprawa dotyczy YD25 drugiej generacji czyli ten produkowany od 09.2006r z DPFem.