Witam, problem dotyczy micry z 2002 roku, 1.0 60km, automat. Świeci się check engine, wywala błąd P0171 (system too lean bank 1). Objawy dotyczą nierównych obrotów po nagrzaniu, falują od 650-950. Obroty również niebezpiecznie nisko spadają np. przy gwałtowniejszym zatrzymaniu się. Zdecydowanie gorzej również odpala na ciepłym silniku (pracuje przez chwilę jakby nie na wszystkich cylindrach i potrafi od razu zgasnąć). Czasem podczas jazdy na wyższych obrotach nie spadają od razu po zdjęciu nogi z gazu, tylko jakby zawieszają się na chwilę. Nie ma żadnego szarpania podczas przyspieszania, samochód jeździ płynnie. Wszystkie objawy dotyczą nagrzanego silnika, na zimnym pali i pracuje dobrze. Wymieniłem świece, filtr paliwa, wyczyściłem przepustnicę, krokowy, przepływomierz. Mam tutaj kilka odczytanych parametrów i proszę o interpretację danych i podpowiedzi gdzie szukać przyczyny.
short term fuel trim +25% (wolne obroty) i 1,5-4% (przy 2000 obrotów)
long term fuel trim 11,7%
air flow rate 0,9gm/sec (wolne obroty) i 3,3gm/sec (przy 2000 obrotów)
throttle position 8%
oxygen sensor 1 bank 1 około 0,085V (wolne obroty) i rośnie wraz z obrotami
oxygen sensor 2 bank 1 około 0,190V – jak wyżej
Z góry dziękuję za pomoc.
Edytowane przez szym
Czytaj na Forum ->