Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Od jakiegoś czasu w mojej primerze p12 przy włączaniu silnika zapala się czerwona lampka silnika. Z instrukcji obsługi samochodu wynika, iż jest to lampka ostrzegawcza zawodnienia filtra paliwa. Lampka ta się święci się przez cały czas. Zaobserwowałem, iż gaśnie ona jedynie w sytuacji, gdy silnik się rozgrzeje i nastąpi jego wyłączenie. Przy ponownym uruchomieniu rozgrzanego silnika lampka nie zapala się. Gdy samochód postoi trochę dłużej i silnik już nie jest rozgrzany lampka ponownie włącza się i święci się tak długo dopóki, dopóty nie zostaną wykonane czynności jak wyżej.
Nie jestem specjalista motoryzacyjnym, więc poprosiłem kilku mechaników o usunięcie usterki. Ich prace ograniczyły się jednak do podłączenia komputera. Komputer wykazał, iż jwyskoczył błąd p0202 – obwód wtryskiwacza cylindra 2, p0203 – obwód wtryskiwacza cylindra 3. Wobec tego, zaizolowano kable przy wtryskiwaczach i usunięto błąd (wtryskiwacze były już regenerowane i są sprawne). Problem jednak nie zniknął. Po kilku dniach samochód znowu został podłączony do komputera i tym razem wyskoczył błąd świateł stopu (czujnika świateł stopu). Dodam, że jakiś czas temu światła stopu rzeczywiście uległy awarii, bo pewna kostka spaliła się i kable zostały bezpośrednio podłączone do świateł bez udziału kostki.
Nie jestem specjalistą, ale, czy nie powinno rozpocząć się czynności w tego typu sprawie do sprawdzenia, czy w filtrze paliwa znajduje się woda? Pamiętam, że filtr paliwa był względnie niedawno wymieniany. Czy możliwe, aby mechanik wadliwie wymienił filtr paliwa?
Załączam zdjęcie poglądowe.
Będę wdzięczny za informacje w sprawie.
Damian