Witam . Od tego roku jestem posiadaczem Nissana Qashai 1,5 DCI , 78 KW , 106 KM , 2007 rok . Przed zakupem wiedziałem , że przyjdzie czas na remont silnika , wymiana na używany lub wymiana na regenerowany ( cena mnie skusiła) . Nissan wciąga tyle oleju , że na wakacje i powrót , łącznie 3 tyś km opierdzielił 5 litrów oleju , najlepsze jest to że nie widać dużego kopcenia , w dolocie ( za turbiną) jest olej , ale nie wiele . Poprzedni właściciel robił turbo . Miesiąc temu zobaczyłem , że zaczyna wywalać płyn chłodniczy korkiem , a przewody są twarde jak kamień . Tu pojawia się moje pytanie , co z tym robić : czy kapitalka , kupić drugi silnik , lub regenerowany ? Ogłaszają się firmy na olx czy allegro , cytuje :
Cytat
Silnik po kapitalnym remoncie. W silniku został wykonany szlif wału korbowego komplet panewek głównych i korbowodowych oś bloku nowe tuleje komplet pierścieni tłokowych głowica sprawdzona na mikropęknięcia nowe uszczelniacze zawory sprawdzone dotarte jak nowe. Wszystkie elementy poddane szczegółowej weryfikacji 100 % sprawne. cena około 3 tyś
Drugie pytanie : Jaki może być kod silnika w owym nissanie , znalazłem dwa: K9K H282 , K9K L292 , które najbardziej mi tu pasują . Ewentualnie może ktoś wie jaka jest różnica miedzy nimi , może układem wtryskowym , inny wałek rozrządu ? Dodam , że ja mam na 100 % układ siemensa .