Jesteś tutaj
Start > Forumowicze posty piszą... > koło dwumasowe – swap na jednomasowe z tino

koło dwumasowe – swap na jednomasowe z tino

Jak w temacie, wymieniłem dwumasowe koło zamachowe w X 2.2 (136KM) na jednomasowe z almery tino 2.2.

Uwaga bo są dwa rodzaje jednomasy z tino, z tarczą sygnałową z czterema wypustkami i wieloząbkowe z jedną dłuższą przerwą – takie jest potrzebne.

Front  koła zamachowego jest taki sam dla obu. 

258788303_0front.thumb.JPG.545f2d179ba8697420173d77e127e20b.JPG

Złe koło zamachowe:

notok.JPG.c91fe0d3416d937a2963e19db1ff22f2.JPG

Dobre koło:

ok.JPG.e69773e7b0e76e576711276f6e85f908.JPG

Potrzeba jeszcze tarczy sprzęgła z tłumikiem drgań z tino (np. AISIN DN-039):

aisin.JPG.e184485e9c64203bab546a67fa08d3be.JPG

+ łożysko oporowe z X-traila i docisk z X-traila (w mojej opinii docisk z Tino jest taki sam, łożyska oporowego nie porównywałem). Najtaniej znalazłem kompletne sprzęgło z X-trail (Zestaw sprzęgła LuK 624 3313 00).

Do przykręcenia koła zamachowego do wału potrzeba pierścienia dystansowego z tino:

dystans.JPG.4021ce4f01153c0d579c1c2205c4c677.JPG

lub należy skrócić śruby o centymetr.

Ponadto tak jak koledzy pisali trzeba przyciąć mocowanie czujnika położenia wału (plastik), tak żeby brzybliżyć czujnik do koła zamachowego.

U mnie bez tego odpalał ale wyrzucał błąd czujnika i esp(?)

Odczucia po operacji:

1. Sprzęgło chodzi “pedalsko” – za lekko.

2. Przy dodawaniu gazu na niskich obrotach poniżej 2krpm, na zawysokim biegu coś wpada jakby w rezonans, odnotowałem to ze dwa razy może musi się wszystko ułożyć.

3. jest ciszej w kabinie – brak hałasu od strony skrzyni.

poza tym wszystko ok, 1460 zł w kieszeni :)


Edytowane przez carbomer

Czytaj na Forum ->

Dodaj komentarz

Nie jestem robotem.


Top