Cześć,
od jakiegoś czasu borykam się z bezsensownie działającym systemem start-stop (i innymi ciekawostkami elektryki w Note II, ale to temat na osobny temat :D). W ramach własnego szpiegostwa dotarłem do napięcia ładowania akumulatora.
I tu zaskoczenie – przy pracującym silniku napięcie w instalacji (“miernik” wpinany w gniazdo zapalniczki), potwierdzane cyfrowym multimetrem na klemach, waha się między 14,2V a 11,8V (!). I to przy obciążeniu, przykładowo zapalonych światłach mijania.
Cóż, wydawało mi się, że napięcie powinno być raczej stałe i wynosić ok. 14V. Czyżby był zaszyty układ inteligentnego ładowania akumulatora (w związku z obecnością systemu start/stop)? Jeżeli tak, to czy ktoś przerabiał już wymianę akumulatora w Note II ze start/stopem? Tylko w ASO czy samodzielnie da radę? Naczytałem się o konieczności resetowania informacji w komputerze z tego powodu, choć instrukcja jest w tym względzie enigmatyczna. A akumulator bez ładowania a pod obciążeniem (sam zapłon, żadnych odbiorników, silnik stoi) szybko schodzi z napięciem do 10V, co sugeruje rozpoczęcie myślenia o jego wymianie (a dobiega 4-tego roku).