Jesteś tutaj
Start > Forumowicze posty piszą... > P12 1,9 dci zawór odmy HISTORIA

P12 1,9 dci zawór odmy HISTORIA

Witam,

Chciałbym poruszyć temat zaworu odmy w dci 1.9

Czy może ktoś próbował zweryfikować sprawność tego plastykowego draństwa z membraną (separator, zawór odmy).

Moja historia:

Obecny przebieg silnik 182k.  W zeszłym roku podczas spokojnej jazdy zapaliła się czerwona kontrolka :(,  problem z mocą i  ogólnie silnikiem. Lekki hałas

Po przewiezieniu do „fachowca” – dlaczego tak napisałem?, (sami ocenicie), sugerowałem że problem leży w turbinie. Fachowiec stwierdził że turbina jest oki, natomiast coś z tłokami bo podobno te silniki tak mają. No cóż, diagnoza więc do leczenia silnik. Po rozebraniu (wiad. tel.) jeden tłok uszkodzony, drugi ma duże pęknięcia. Ale podobno tak te silniki mają – opinia fachowca. Przy okazji informuje mnie że jednak turbo wymagało regeneracji. 600 zł poszło w piach :(. Nowe tłoki będą kosztowały ok 2k zł. Boli, ale  lubię Primerę. Fachowiec już zamówił tłoki ale po tygodniu dzwoni, że jednak jest większa kiszka,  cylindry są zjechane i pierścienie popękane. Szlak by to trafił, opinia „fachowca” silnik kaput, do wymiany. Ogólnie cała naprawa zamknęła się w dużej kwocie, oczywiście po wymianie silnika. Samochód miał być sprawny, a tak naprawdę to poniżej:

A teraz, sam sobie człowieku sprawdź, czyli: 1. Po dłuższej jeździe problem z odpalaniem, musze wyczyścić pompę paliwa.  Wymieniłem górną poduszkę silnika, jeszcze jedna dolna do wymiany. Przepustnica (zamykanie dolotu powietrza) do uszczelnienia – do wymiany oringi (jak będę robił to napiszę), No i najciekawsze- do wymiany odma,. Okazuje się ,że nie ma  w niej żadnej membrany, po prostu przelot :). A miało być tak pięknie

Podsumowanie – najciekawsze.  Przy odbiorze resztek silnika, czyli blok, wał, panewki, tłoki, klawiatura itp. Kolega zabrał sobie bo miał uszkodzony silnik w Scenic (chyba taki ), po tygodniu przyjechał na moim silniku – szczęśliwy bo mu ładnie chodzi. Oczywiście musiał kupić nową uszczelkę pod głowicę i panewki. Ale ogólnie od 6 miesięcy jeździ ……….

Może nie jestem mechanikiem ale lubię technikę i  moja diagnoza:

1. Przy 181k wywaliło membranę w odmie, która uszkodziła turbo (Panowie i Panie pilnujcie się z odmą ).  Poczytałem trochę na forach i porozmawiałem z mechanikami od diesli, to jest częsta przyczyna.  Wywaliło olej do intercoolera itp.

2. Silnik z wyjątkiem turbo i zawalonego intercoolera był sprawny (jak dotąd kolega jeździ i jest happy)

3. Dzisiaj sprawdzałem, odma jest atrapą, co zrobił tzn. naprawił fachowiec to ja nie wiem ??????????????, oczywiście jeszcze czyszczenie odstojnika oleju.

Zamówiłem odmę do wymiany do renault Scienic : https://allegro.pl/oferta/przewod-odmy-renault-scenic-ii-2-0-16v-oryginal-7834686741?utm_source=notification&utm_medium=buyerCart&utm_campaign=transaction-notifications:buyerCart&snapshot=MjAxOS0wMy0xN1QxODoyNToxMy41MTlaO2J1eWVyOzVjZThjYzI1OTNkMmY2YjRkODkzNzIxZGZlYTFhYTg4YTI2MDZkOTAzNjc4MzI5NmIxNjkxZjE4MTUxOTVmZDg%3D

4. Kupuje uszczelniacze do klapy zamykającej dopływ powietrza (tzw. stop) inni nazywają to przepustnicą :), olej cieknie z niej i to jest podobno też niebezpieczne – tak piszą na forach Laguny II

Jak zrobię to dam znać o wynikach.

Panowie, z daleka od pseudo „fachowców”

Czytaj na Forum ->

Dodaj komentarz

Anti-spam: complete the task


Top