Cześć
Osobiście radzę Ci wybrać 1,6 HR DE 110 KM, jest to konstrukcja japońska na łańcuchu. Poczytaj o nim wielu uważa go za jeden z lepszych silników NISSAN’a. Miałem TIIDE z tym silnikiem zrobiłem nim 100 tyś. i naprawdę nie było żadnych z nim problemów. Oczywiście “jak dbamy tak mamy” i chodzi mi tu przede wszystkim o wymianę oleju nie co 30 tyś jak mówi instrukcja lecz co 10-15 lub co rok i tego warto się trzymać. Co do spalania to ja jeżdżąc po mieście spalałem ok 9-9,5l/100 km. w trasie 7-7,5. Kiedyś natrafiłem na artykuł o silnikach NISSAN’a wklejam Ci fragment:
W latach 90. XX w. benzyniaki Nissana stawiano za wzór niezawodności, z pominięciem drobnych wpadek, jak np. rozciągnięte łańcuchy rozrządu w Micrach 1.0. Bardzo wcześnie pojawiły się: wtrysk paliwa, w pełni aluminiowe konstrukcje oraz 16-zaworowe głowice. Później nastąpiło wyraźne obniżenie lotów (serie QG – duże spalanie oleju, QR – ryzyko wypalenia tłoków), ale w 2006 r. Nissan wprowadził bardzo udane jednostki 1.6 (HR) i 2.0 (MR). Oba silniki znajdziecie nie tylko w modelach Nissana, lecz także autach Renault, a mniejszy także w samochodach Dacii.
Nissan silnik 1.6 HR
Jednostka 1.6 (HR) zbiera pochlebne opinie. Poza drobnymi usterkami osprzętu nie słychać o problemach silnika. To nowoczesny napęd świetnie sprawdzający się w autach kompaktowych i klasy B – niezłe osiągi, rozsądne spalanie.
Nissan silnik 2.0 (MR)
Bardzo udany napęd – dynamiczny, oszczędny i trwały. Charakteryzuje się niskimi oporami tarcia wewnętrznego, ma solidny łańcuchowy napęd rozrządu i trwały „dół” silnika. Na rynku znajdziecie kilka wersji mocy od 133 do 147 KM.
Jeżeli będziesz miał jeszcze pytania to pisz.