7 godzin temu, tota200 napisał:
Wspomniałem o projekcie, powiem coś o nim, być może przedstawienie go ułatwi nam rozmowę. Posiadam megane 2 w kombi. Przygotowuje ją sobie na tor. Aktualnie utknąłem w kwestii zawieszenia. Czytając informację na jej temat dowiedziałem się, że ta sama płyta podłogowa była montowana również w nissanie (o tym wspomniał Kazik). Przeglądając zdjęcia i porównując tylne zawieszenia, trafiłem na Juke i jej dwie wersje napędu.
To zmienia trochę postać rzeczy – Twoje oryginalne pytanie o konwersję zinterpretowałem tak, że masz Juke FWD i chcesz przełożyć (najprawdopodobniej P&P, bez cięcia i spawania) tylne zawieszenie z AWD.
Jeśli chodzi o taką modyfikację, jaką opisujesz, to trudno o rzetelne informacje tutaj, bo musiałby znaleźć się ktoś, kto rozbierał tył w obu wersjach, o co ciężko – a bez rozbiórki trudno nawet coś pomierzyć, żeby dyskutować o konkretach, bo sporo rzeczy jest zasłonięte po prostu.
Sąsiad ma Juke FWD i tak na pierwszy rzut oka wygląda, że mocowania belki w FWD i mocowania tych długich wahaczy wleczonych w AWD to są te same mocowania. Ta rama pomocnicza w jakimś stopniu upraszcza modyfikację, bo ona jest przykręcana do nadwozia od spodu za pośrednictwem czterech tulei gumowo-metalowych (ale nie wiem, czy w FWD istnieją już te punkty mocowania, czy trzeba je przenieść dopiero) – w każdym razie miejsce mocowania wahaczy poprzecznych po przeniesieniu tej ramy “zrobi się samo”. Tak czy inaczej oprócz mocowania amortyzatorów i sprężyn pozostaje jeszcze kwestia rozstawu kół – czy na pewno ta z Juke będzie OK w Megane, bo jeśli nie, to jest kolejny problem…
Na forum Nissana Qashqai J11 jest wątek jakiegoś kolegi, który pracuje w fabryce Nissana w Sunderland i sam zachęcał do zadawania pytań m. innymi na temat Juke – niewykluczone, że on byłby najprędzej w stanie rozwiać Twoje wątpliwości. Kłopot w tym, że ostatni raz logował się w kwietniu..