Jesteś tutaj
Start > Forumowicze posty piszą... > Akumulator dla Pulsara typu EFB czy AGM? Mity o AGM a praktyka.

Akumulator dla Pulsara typu EFB czy AGM? Mity o AGM a praktyka.

Szukam osoby która zmieniła seryjny akumulator FIAMM/EXIDE/VARTA (OE NISSAN/RENAULT) typu EFB 70Ah/720A na odpowiedni typu AGM I ma jakikolwiek praktyczne doświadczenie z jego użytkowania. 

Stoję przed takim wyborem i napotkałem wiele źródeł informujących o nietolerowaniu wysokiej temperatury przez te baterie. 

Zapoznawałem się z informacjami na temat bezpieczeństwa użytkowania takich akumulatorów dla firm EXIDE, YUASA, VARTA i nigdzie nie znalazłem potwierdzenia przeciwskazań do instalowania w komorze silnika. Zakresy temperatur w jakich powinien pracować akumulator są identyczne (bez wyjątków i rozróżniania na konkretny typ).

Czy to przeświadczenie o nietolerancji wysokich temperatur to zwykle “ludowe mity” które powstały na gruncie wczesnej konstrukcji tych akumulatorów a w dobie dzisiejszych czasów ten problem został już okiełznany przez producentów ?

Zapraszam do dyskusji temat jest dość ciekawy i może pomóc sporej ilości osób stojących przed takim samym wyborem. 

Kontaktowałem się z autoryzowanymi serwisami Nissana i poinformowano mnie, że to nie jest punkt informacji a inni “my mamy takie oryginalne za 800 zł niech Pan przyjedzie zamontujemy”. 

Numer OE po numerze VIN: 2441000Q2M (OE Nissan).

Proponują w tej cienie OE – KE24170E01EF

 

Stoję przed wyborem pomiędzy:

VARTA E45/N70 70Ah 760A EFB

VARTA E39 70Ah 760A AGM

 

Analizowałem treści z tego forum a także angielskiego forum Nissana nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Jedynie w temacie akumulatorów dla Qashqai’a (na obecnym forum) znalazłem wątek w którym ten temat jest podjęty, niestety niejednoznacznie. 

Z góry dziękuję za udział w temacie. 

 

 

Czytaj na Forum ->

Dodaj komentarz

Nie jestem robotem.


Top