Jesteś tutaj
Start > Forumowicze posty piszą... > [350Z] Swap hamulców OEM/Brembo – szczegółowo

[350Z] Swap hamulców OEM/Brembo – szczegółowo

Hej ekipo,

Mam prośbę o wsparcie merytoryczne w tytułowej kwestii.

Aktualnie w mojej “Z” (wersja USA 2006 “Touring”) mam seryjne hamulce, które, przynajmniej wizualnie, zaczynają wymagać już odświeżenia. 

Mam na nie pewien plan ale cały czas chodzi mi po głowie coś bardziej konkretnego niż kosmetyka aktualnie posiadanych – w idealnym świecie chciałbym zrobić swap hamulców na układ Brembo, który był np. w wersji “Track” za wielką wodą.

Ja się na tych tematach nie znam dlatego popytałem u ludzi, którzy taką wiedzę posiadają i są tutaj dwie szkoły:

1. Bez zmian

Wymiana seryjnych na bardziej wypasione mija się z celem gdy w grę wchodzi wyłącznie zwykła jazda.

Swap tych seryjnych to bardzo duży koszt ponieważ trzeba wymienić praktycznie każdy element (m.in. zaciski, klocki, tarcze, kable, pompa hamulcowa, pompa ABS, serwo, moduł kontrolny i system kontroli hamulca ręcznego) – ciężkie pieniądze niewspółmierne do rezultatu.

2. Zmiana

Druga strona, którą podpytałem (w tym także profesjonalny stołeczny warsztat, który od 3 dekad siedzi w tych tematach) była na stanowisku, że to nie jest jakaś wielka filozofia – wystarczy ogarnąć “jedynie” zaciski, klocki, tarcze oraz kable i całość jest na spokojnie do zrobienia bez konieczności głębszej ingerencji w system.

—————-

Mam kilka pytań dodatkowych:

1. czy można gdzieś kupić taki zestaw (zapewne do regeneracji mniejszej lub większej) “seryjnych” Brembo dorzucanych do “Z” (w USA dodatkowa opcja w EU chyba standard) ?

2. czy w ogóle wykonalne jest złożenie powyższego zestawu z części kupowanych indywidualnie ? Czy to raczej za duża rzeźba ?

3. czy można gdzieś znaleźć jakąś dokumentację/specyfikację techniczną takiego zestawu ?

4. czy znacie jakieś inne konfiguracje jakie można wziąć pod uwagę w 350-tce ?

5. po ile mogą stać takie zestawy lub elementy sztukowane pojedynczo ? 

—————–

Nie zależy mi aby to zrobić jakimś chałupniczym i tanim kosztem bo to jednak większy kaliber tematu niż wymiana spoilera czy inne gadżety nie mające wpływu na bezpieczeństwo ale też chciałbym wiedzieć jakie są tutaj opcje i czy w ogóle jest sens w tym rzeźbić…?

Wydaje mi się, że to chyba tyle – z góry dziękuję za wszelkie wsparcie i odpowiedzi ale też pamiętajcie – piszecie do człowieka, który nie ma jakiejś wiedzy merytorycznej więc 

zależy mi na bardzo szczegółowej informacji niż coś na zasadzie “rób przeszczep Akebono z 370Z” ;))))) 

Pozdrowienia,

Czytaj na Forum ->

Dodaj komentarz

Nie jestem robotem.


Top