Jesteś tutaj
Start > W sieci > NISSAN: KONCEPCYJNY IMk ZASPOKOI POTRZEBY W MIEŚCIE

NISSAN: KONCEPCYJNY IMk ZASPOKOI POTRZEBY W MIEŚCIE

nissan-i1

Nissan zaprezentował koncepcyjny model IMk. Ciekawą stylistykę połączono w nim z nowoczesną technologią oraz dynamicznym przyspieszeniem.

Nowy samochód elektryczny posiada w kompaktowe nadwozie i jest zapowiedzią nowego kierunku we wzornictwie marki.


Producent potwierdza, że zamierza kontynuować wdrażanie idei Nissan Intelligent Mobility – czyli swojej wizji dotyczącej sposobów zasilania pojazdów, ich prowadzenia oraz integracji ze społeczeństwem. Zaprojektowano miejskie auto, które wyróżnia się na tle swojej kategorii.

nissan-i2

IMk to nie tylko funkcjonalny, ale także elegancki środek lokomocji. Model, oparty na nowej platformie samochodu elektrycznego, jest wyposażony w najnowszy system wspomagający kierowcę ProPILOT oraz liczne opcje łączności.

Nadwozie

Wygląd i proporcje IMk odzwierciedlają minimalistyczną estetykę opartą na nowej filozofii projektowania, którą firma Nissan określa jako „ponadczasowy japoński futuryzm”. Nadwozie zwraca uwagę płynnymi konturami. Kolorystyka Akagane, w której dominują czerwonawo- miedziane odcienie, jest nawiązaniem do wykonanych z miedzi arcydzieł sztuki użytkowej. Przód z motywem litery V oraz klosze tylnych lamp zespolonych kojarzą się z delikatną drewnianą kratownicą.

– Zderzak, koła, opony, szyby, tylne światła, dach oraz wysoko zamontowany spojler są wykończone wzorem przypominającym splot mizuhiki, czyli cienkiego sznurka z japońskiego papieru ryżowego. Przód, boki i tył koncepcyjnego IMk zostały niejako połączone tym dekoracyjnym i naturalnie układającym się sznurkiem, tworząc zupełnie nową estetykę. Tarcza, która zastępuje wlot powietrza znajdujący się w tym miejscu w samochodach z silnikami spalinowymi, jest sygnaturą zdefiniowanego na nowo języka stylistycznego. Łączy funkcję ze stylem – wzmacnia inspirujący wizerunek pojazdu, a jednocześnie osłania czujniki i inne podzespoły elektroniczne stanowiące część zaawansowanych systemów zastosowanych w tym modelu — powiedział Satoru Tai, dyrektor ds. projektowania w firmie Nissan.

nissan-i3

Wnętrze

Zaprojektowane zgodnie z nowym kierunkiem stylistycznym wnętrze przypomina kawiarnię lub luksusową poczekalnię. Zastosowana zamiast foteli pojedyncza kanapa zachęca do zajęcia miejsc i sprzyja relaksowi. Kanapa została pokryta marszczoną tapicerką. Akcenty w kolorystyce Akagane w zestawie wskaźników, na drzwiach oraz na kierownicy rozjaśniają wnętrze i dodają prestiżu całemu pojazdowi.

Drewniane listwy w dolnej części drzwi to ukłon w kierunku japońskiej techniki stolarskiej kigumi. Elementy te zostały dodatkowo wyeksponowane za pomocą ukrytego oświetlenia. Do stworzenia przytulnego i sprzyjającego relaksowi klimatu przyczynia się również ciemna, kawowa wykładzina przetykana metalizowanymi nitkami.

Poza przyciskiem uruchamiania silnika i dźwignią sterowania kierunkiem jazdy na wąskiej desce rozdzielczej IMk nie ma fizycznych przełączników. Po włączeniu zasilania w kabinie ukazują się elementy sterowania funkcjami komfortu, z delikatnie podświetlonymi ikonami ustawień.

nissan-i4

Ważne informacje dotyczące jazdy, w tym prędkość i wskazówki nawigacji, wyświetlane są na pryzmatycznym ekranie. Informacje, których zakres kierowca może indywidualnie skonfigurować, pojawiają się też jako hologramy. Oświetlenie wnętrza dopasowuje się do dominującego koloru treści wyświetlanej na ekranie pryzmatycznym.

Autonomiczne funkcje

Koncepcyjny Nissan IMk to kolejny krok w kierunku w pełni autonomicznej jazdy. Samochód jest wyposażony w najnowocześniejsze technologie. Sterowana ze smartfona i powiązana z systemem ProPILOT funkcja zdalnego parkowania umożliwia automatyczne parkowanie pojazdu już po jego opuszczeniu przez kierowcę i pasażerów. W ten sam sposób, za naciśnięciem przycisku, można przywołać samochód z parkingu.

Najnowsza technologia wspomagania kierowcy oparta na zaawansowanej wersji systemu ProPILOT 2.0. Poprawia ona bezpieczeństwo oraz zwiększa przyjemność prowadzenia samochodu dzięki połączeniu wsparcia jazdy autostradowej z możliwością autonomicznej jazdy jednym pasem ruchu.

nissan-i5

Wyjątkowo niska emisja hałasu oraz nisko położony środek ciężkości pozwalają użytkownikom IMk cieszyć się płynną i elastyczną jazdą po mieście. Silnik elektryczny zapewnia doskonałe przyspieszenie i świetną dynamikę.

Technologie i systemy

Kierowca może połączyć się z samochodem przez smartfon, aby automatycznie zastosować indywidualne ustawienia położenia fotela, oświetlenia wnętrza i klimatyzacji oraz wprowadzić trasę podróży. Przed wyruszeniem w podróż IMk informuje kierowcę przez smartfon o optymalnym czasie wyjazdu pozwalającym na przykład uniknąć jazdy w szczycie komunikacyjnym.

Po przybyciu na miejsce samochód sam się zaparkuje, sam podłączy się do domowego systemu zarządzania energią oraz zwróci nadwyżkę prądu zgromadzonego w akumulatorach do domowej sieci poprzez system współdzielenia energii Vehicle- to- Home.

nissan-i6

W czasie jazdy kierowca i pasażerowie mogą korzystać z technologii Invisible- to- Visible (I2V). Łącząc dane z czujników na zewnątrz i wewnątrz samochodu z danymi z chmury, technologia I2V pozwala monitorować bezpośrednie otoczenie pojazdu i przewidywać zdarzenia, a nawet informować o tym, co dzieje się w miejscu zasłoniętym budynkiem czy za rogiem ulicy.

– Koncepcyjny IMk zdradza kierunek rozwoju koncepcji Nissan Intelligent Mobility w miarę postępu technologicznego oraz upowszechniania się elektryfikacji i opcji łączności w samochodach — powiedział Asako Hoshino, wiceprezes Nissana odpowiedzialny za globalny marketing i sprzedaż oraz globalny dział samochodów elektrycznych.

Źródło: NewsAuto ->

NKP

Dodaj komentarz

Nie jestem robotem.


Top