Cześć
Na wstępie wypada się przedstawić – Krzysiek z Trójmiasta.
Kilka dni temu założyłem konto na tym forum gdyż zastanawiam się nam zmianą auta na Nissana.
W sumie to zastanawiam się nad zmianą Mercedesa E-klasy na coś o większym prześwicie – Nissana X-Trail/Rogue lub Hyundai Tucson.
Kupiłem działkę kawałek od miasta i E-klasa nie bardzo radzi sobie z 900 metrową nieutwardzoną drogą (szorowanie brzuchem jak jest sucho… a zakopuje się w błocie gdy jest mokro).
Z Nissanem mam mały dylemat
1) Lokalny X-Trail w benzynie ma silnik od kosiarki (1.3 turbo benzyna).
2) W dieslu trochę odstrasza mnie DPF z którym to miałem już “zabawy” w Mercedesie.
3) W Rogue z US/Kanady silnik prezentuje się wspaniale – wolnossąca benzyna 2.5. Brzmi aż zbyt pięknie by mogło być prawdziwe? Ano jest tam wyłącznie skrzynia CVT o której naoglądałem się filmików na YT oraz naczytałem na kanadyjskich/amerykańskich forach, że średnio padają one w okolicach 60 tys. mil (są nawet filmiki na YT gdzie ludzie w ramach vloga opowiadają, że mają ~100 tys. mil przebiegu i… 4-tą skrzynie CVT wymienioną na gwarancji).
Zaciekawiło mnie to, że na tym forum spędziłem kilka godzin w poszukiwaniu “hejtu” na nissanowskie CVT i nie znalazłem takowego.
Chciałem Was – członków tego forum zapytać czy moje obawy związane ze skrzyniami CVT Nissana są realne czy może miałem jakiegoś pecha trafiając w internecie na same złe opinie z US/Kanady.
Problem z pewnością z CVT jakiś jest – znalazłem oficjalną informacje, że Nissan musiał przedłużać gwarancje na te skrzynie.
Ale może takie problemy występują tylko w USA?
Może tam mają za wysokie temperatury albo amerykanie nie umieją jeździć autami?
Proszę Was o jakąś opinie lub podpowiedzi