Jesteś tutaj
Start > Forumowicze posty piszą... > Start-stop,akumulator ciekawostki

Start-stop,akumulator ciekawostki

Może uda mi się zrobić jakieś kompendium wiedzy odnośnie SS i ładowania akumulatora J11…

Pierwsza rzecz,ładowaniem akumulatora steruje algorytm,który dopuszcza jego naładowanie tylko do wartości 75%,dla czego??? To chyba tylko wie ten co go projektował…Mało tego,ładowanie  jeżeli aku ma jeszcze pojemność w granicach 35% ,odbywa się tylko wtedy,gdy hamujemy silnikiem!!!Jeżeli poziom naładowania spada poniżej 35% wtedy algorytm pozwala ładować w czasie jazdy…i naładuje do 75% ale tylko wtedy,gdy jedzie się ciągle.Jak zgasimy silnik i odpalimy,to znowu będziemy jeździć i rozładowywać aku poniżej 35%.Zapyta ktoś,a co z zimą? No właśnie!

To jest druga rzecz…Zimą pojemność akumulatora zmniejsza się wraz ze spadkiem temperatury,przy klemie minusowej,jest czujnik Halla który monitoruje zapotrzebowanie i ładowanie aku.W zimie ,to co w lato byłoby 75% może być i 50% ale czujnik odczyta to jako jego 75%! I zabawa w zarzynanie trwa w najlepsze.

Aby tego uniknąć,nasz kolega z Czech niejaki Duncho,opracował prosty sposób,który dla troszkę ogarniętego mechanika będzie kosztował raptem 2-3 zł a zapewni stale ładowanie akumulatora,niezależne od widzimisię czujników.Są to dwa oporniki wpięte w przewody od czujnika klemy,tu,niestety trzeba ciąć jeden przewód.innym sposobem jest …odwrócenie czujnika maski!Po prostu należy go odkręcić kluczem 10 i obrócić,tak aby cały czas informował komputer o otwartej masce. Obrócenie czujnika da dwie wymierne korzyści,nie działa Start-Stop i…ładowanie akumulatora jest stałe! nic się nie dzieje! Czy stoimy,czy jedziemy,akumulator ładowany jest ciągle!Jest to pewne,jeździłem tak półtora roku….Dla wystraszonych….odwrócony czujnik błędu nie pokaże,dla tych którzy mają alarm wpięty pod ten czujnik odradzam.Nie włączy się alarm. pozostaje tylko system a’la Duncho.

Co do systemu SS.Można go wyłączać za każdym razem odpalając silnik.Można to “”zlecić”” układowi z przekaźnikiem czasowym za 10 zł,który to układ samoczynnie wyłączy SS po odpaleniu silnika.a można wyłączyć też czujnikiem maski,co było opisane wyżej.Wyłączenie manualne SS nie powoduje wzrostu ładowania akumulatora,dalej algorytm działa jak go księgowy zaprojektował.

System SS działając wyłączy silnik  nawet kiedy mamy właczone wszystkie odbiorniki,pod warunkiem że aku jest pełny!

Czytaj na Forum ->

Dodaj komentarz

Nie jestem robotem.


Top