Jesteś tutaj
Start > Forumowicze posty piszą... > Montaż haka Nissan Note E12. Parę zdjęć.

Montaż haka Nissan Note E12. Parę zdjęć.

Zawsze uważałem, że dobrze jest gdy samochód ma hak. Każdy samochód, który miałem ja lub ma moja żona wyposażam w hak.

Więc Note żony jest właśnie w takowy element wyposażany.

Hak jest z przykręcaną kulą. Chciałem wypinany ale niestety firma Westfalia, która najlepiej wykonuje haki z wypinaną kulą, nie ma takowego w swojej ofercie. Odpinane haki innych firm wyglądają, według mnie, koszmarnie.

Założenie haka w Note E12 nie stanowi większego problemu.

Trzeba ponieść samochód z tyłu i odkręcić oba tylne koła.

Potem trzeba zdemontować tylne lampy i zderzak.

Następnie trzeba zdjąć z wieszaków tylny tłumik i go opuścić.

Potem odkręcamy fabryczną tylną belkę zderzaka.

W miejsce fabrycznej belki mocujemy belkę z hakiem wpuszczając ją głęboko w podłużnice nadwozia..

 

Gdy belka już jest przykręcona to montujemy wiązkę elektryczną.

Zawsze montuję gniazdo trzynastostykowe z pełną obsadą styków, czyli dodatkowo obsługa światła cofania oraz stały plus razem z plusem po stacyjce.

Zawsze staram się korzystać z wiązek dedykowanych do konkretnego modelu pojazdu. Jest to o tyle wygodne, że wystarczy podpiąć się do fabrycznych kostek w samochodzie.

W Note E12 mamy dwie kostki w lewym tylnym roku pojazdu. Trzeba zdjąć plastikowe poszycie bagażnika z lewej strony i uzyskamy do nich dostęp. Do białej kostki podpinamy się normalnie, natomiast kostka brązowa ma wtyczkę z kawałkiem przewodu, trzeba tę wtyczkę wyjąć i w jej miejsce wpiąć wtyczkę z wiązki haka. To jest wtyczka odpowiadająca za wyłączenie tylnego światła przeciwmgłowego w samochodzie po podpięciu przyczepy. Wiązkę do gniazda haka przeciągnąłem przez wcześniej wywiercony otwór z lewej strony z tyłu, a wszelkie połączenia wiązek, mocowanie modułu oraz przekaźnika umiejscowione jest w lewym tylnym rogu przy podłodze.

Ponieważ do gniazda trzynastostykowego potrzebowałem stały plus i plus po stacyjce to musiałem przeciągnąć przewody wzdłuż lewego progu aż do komory silnika. Trzeba zdjąć plastikowe osłony progu i ułożyć dodatkowe wiązki. Czasami w samochodach jest kłopot z przełożeniem wiązek pomiędzy kabiną, a komorą silnika, ale w Note E12 na szczęście można wykorzystać do tego wolną przelotkę znajdującą się obok przelotki z linką do otwierania pokrywy silnika. W tym przypadku trzeba odkręcić lewe przednie koło i zdjąć plastikowe nadkole. Wtedy mamy bardzo wygodny dostęp do ułożenia wiązki. Trzeba się minimalnie nagimnastykować od strony wnętrza, przy pedałach, uchylić nieznacznie matę wygłuszającą i spokojnie da się te przewody przeciągnąć.

W komorze silnika umocowałem trzy bezpieczniki i przewody podłączyłem bezpośrednio do dodatniej klemy akumulatora.

Jak już wszystko ostatecznie poskładam to postaram się  pokazać zdjęcie.

 

 

P3248294.JPG

 

P3248295.JPG

Kostki wiązki haka Nissan Note E12.jpg

Przelotka Nissan Note E12.jpg

P3248297.JPG


Edytowane przez fred77

Czytaj na Forum ->

Dodaj komentarz

Nie jestem robotem.


Top