Zawsze uważałem, że dobrze jest gdy samochód ma hak. Każdy samochód, który miałem ja lub ma moja żona wyposażam w hak.
Więc Note żony jest właśnie w takowy element wyposażany.
Hak jest z przykręcaną kulą. Chciałem wypinany ale niestety firma Westfalia, która najlepiej wykonuje haki z wypinaną kulą, nie ma takowego w swojej ofercie. Odpinane haki innych firm wyglądają, według mnie, koszmarnie.
Założenie haka w Note E12 nie stanowi większego problemu.
Trzeba ponieść samochód z tyłu i odkręcić oba tylne koła.
Potem trzeba zdemontować tylne lampy i zderzak.
Następnie trzeba zdjąć z wieszaków tylny tłumik i go opuścić.
Potem odkręcamy fabryczną tylną belkę zderzaka.
W miejsce fabrycznej belki mocujemy belkę z hakiem wpuszczając ją głęboko w podłużnice nadwozia..
Gdy belka już jest przykręcona to montujemy wiązkę elektryczną.
Zawsze montuję gniazdo trzynastostykowe z pełną obsadą styków, czyli dodatkowo obsługa światła cofania oraz stały plus razem z plusem po stacyjce.
Zawsze staram się korzystać z wiązek dedykowanych do konkretnego modelu pojazdu. Jest to o tyle wygodne, że wystarczy podpiąć się do fabrycznych kostek w samochodzie.
W Note E12 mamy dwie kostki w lewym tylnym roku pojazdu. Trzeba zdjąć plastikowe poszycie bagażnika z lewej strony i uzyskamy do nich dostęp. Do białej kostki podpinamy się normalnie, natomiast kostka brązowa ma wtyczkę z kawałkiem przewodu, trzeba tę wtyczkę wyjąć i w jej miejsce wpiąć wtyczkę z wiązki haka. To jest wtyczka odpowiadająca za wyłączenie tylnego światła przeciwmgłowego w samochodzie po podpięciu przyczepy. Wiązkę do gniazda haka przeciągnąłem przez wcześniej wywiercony otwór z lewej strony z tyłu, a wszelkie połączenia wiązek, mocowanie modułu oraz przekaźnika umiejscowione jest w lewym tylnym rogu przy podłodze.
Ponieważ do gniazda trzynastostykowego potrzebowałem stały plus i plus po stacyjce to musiałem przeciągnąć przewody wzdłuż lewego progu aż do komory silnika. Trzeba zdjąć plastikowe osłony progu i ułożyć dodatkowe wiązki. Czasami w samochodach jest kłopot z przełożeniem wiązek pomiędzy kabiną, a komorą silnika, ale w Note E12 na szczęście można wykorzystać do tego wolną przelotkę znajdującą się obok przelotki z linką do otwierania pokrywy silnika. W tym przypadku trzeba odkręcić lewe przednie koło i zdjąć plastikowe nadkole. Wtedy mamy bardzo wygodny dostęp do ułożenia wiązki. Trzeba się minimalnie nagimnastykować od strony wnętrza, przy pedałach, uchylić nieznacznie matę wygłuszającą i spokojnie da się te przewody przeciągnąć.
W komorze silnika umocowałem trzy bezpieczniki i przewody podłączyłem bezpośrednio do dodatniej klemy akumulatora.
Jak już wszystko ostatecznie poskładam to postaram się pokazać zdjęcie.
Edytowane przez fred77
Czytaj na Forum ->