Jesteś tutaj
Start > Forumowicze posty piszą... > [N16] 1.5 – 98KM. Problem z obrotami – zawieszają się na 1500obr/min. po puszczeniu gazu

[N16] 1.5 – 98KM. Problem z obrotami – zawieszają się na 1500obr/min. po puszczeniu gazu

Cześć,

Od kilku tygodni doprowadzam Almerę do porządku i trafiłem na mur, przez który nie potrafię się przebić. Pacjent, to Almera N16FL z silnikiem benzynowym 1.5 – 98KM

Otóż, mój problem polega na tym, że obroty po puszczeniu gazu nie spadają do poziomu biegu jałowego, lecz utrzymują się na poziomie około 1500obr/min. Przekopałem już prawie cały internet i nie znalazłem przyczyny tego problemu. W kilku miejscach przeczyłem, że “ten typ tak ma”, ale nie przekonuje mnie to wytłumaczenie. 

Czy znajdzie się ktoś na forum, kto pomoże mi rozwiązać ten problem?

Objawy, które zaobserwowałem u siebie:

1. Mając wrzucony bieg (np. dwójkę), puszczam gaz. Samochód zmniejsza prędkość, aż do momentu gdy obroty osiągną 1500 obr/min. Wtedy czuć,
że samochód “zaczyna ciągnąć” i nie zmniejsza prędkości. Pomaga dopiero zduszenie hamulcem.

2. Podczas rozpędzania się i zmiany biegu na wyższy, po puszczeniu sprzęgła obroty rosną o około 200-300 obr/min. Efekt nie występuję, gdy
po puszczeniu gazu poczekam około sekundy aż wcisnę sprzęgło.

3. jeżeli podczas dojeżdżania do skrzyżowania wcisnę sprzęgło, to obroty spadają do ok. 1300 obr/min i utrzymują się na takim poziomie aż
prędkość samochodu będzie prawie zerowa (ok. 5 km/h), dopiero wtedy spadają do prawidłowych obrotów biegu jałowego, tj. około 800 obr/min.

4. przypadek jak wyżej, ale jeżeli oprócz wciśnięcia sprzęgła, drążek zmiany biegów ustawię w położeniu neutralnym, to obroty płynnie
spadają do wartości ok. 800 obr/min.

Co zrobiłem do tej pory:
 – Dokonałem adaptacji TPS przepustnicy (wielokrotnie)
 – Wymieniłem przepustnicę (bez różnicy)
 – Wymieniłem przepływomierz (obroty nie spadają poniżej 800 obr/min)
 – Sprawdziłem szczelność przewodów powietrznych
 – Sprawdziłem charakterystykę czujnika temperatury
 – Zweryfikowałem, że przy pedale sprzęgła nie ma czujnika tego pedału
 – Wywnioskowałem, ze czujnik PNP (biegu neutralnego) działa, bo jest reakcja na ruchy drążka zmiany biegów.
 – Rozrząd był robiony razem z kompleksowym remontem silnika około 10 tys km temu

Kontrolka check engine nie zapala się i błędów w komputerze brak. (poza błędami, które świadomie wywołuję – np. odpalenie silnika z
odpiętym czujnikiem temperatury)

Czytaj na Forum ->

Dodaj komentarz

Nie jestem robotem.


Top