Jesteś tutaj
Start > Forumowicze posty piszą... > VQ40DE – dławienie i nierówna praca na ciepłym silniku – p1065

VQ40DE – dławienie i nierówna praca na ciepłym silniku – p1065

Silnik 4.0 benzyna, zagazowany.

 

Żona zameldowała mi, że auto jej przerywało, dławiło się przy 70-80km/h i mrugała kontrolka CE. Jechała na LPG i nie przełączyła na benzynę. Po tygodniu ja wsiadłem do auta i zrobiłem jazdę testową tylko na benzynie ponad 40km. Jedyne co zauważyłem to po rozgrzaniu okazjonalne wypadanie zapłonu na obrotach jałowych. Raz na parę sekund. Poza tym auto jeździło bez zarzutu.

Pojeździłem parę dni i problem zaczął się pogłębiać. Auto zaczęło przerywać coraz częściej i już nie tylko na wolnych obrotach, ale i podczas przyspieszania. Towarzyszy temu wtedy mrugający CE. Jednak wszystko się pojawia i nasila dopiero po rozgrzaniu, nie na zimnym silniku. Od awarii jeżdżę już tylko na benzynie.

Jutro jestem umówiony na wymianę świec, bo nic nie wiem o ich stanie ani kiedy były wymieniane.

Błędy sczytane z ECU:

p1065

oraz z modułu ABS: c1142, c1156 i c1163 0 jednak były to stare błędy, pojawiające się już od dawna okazjonalnie

Był też słynny P1757 w skrzyni biegów, która weszła 2- lub 3-krotnie w tryb awaryjny podczas nierównej pracy silnika. Mam nadzieję, że w następstwie nieprawidłowej pracy silnika.

 

Czy ktoś ma jakieś pomysły, wskazówki? Ten błąd p1065 nie wskazuje na nic konkretnego, gdzie można szukać przyczyny – błąd obwodu zasilania ECU…

 

Czytaj na Forum ->

Dodaj komentarz

Nie jestem robotem.


Top