Witajcie,
Odnoszę wrażenie że cos jest nie tak w układzie chłodzenia w moim aucie.
Przykład: Zatrzymuje auto, wysiadam i słyszę elektryczny wentylator.
OBD pokazuje temperature wody 102stC . Chwilę później dojeżdża do 103stC. Czekam dalej ….bez zmian.
Wiatrak pracuje a temperatura stoi. Dodaję lekko gazu tak na około 3-3,5tys obrotów i momentalnie temperatura spada do 94stC.
Wiatrak przestaje pracowac. Chwilę później po około 3min temperatura osiaga 98stC i wiatrak się włącza i w takim stanie woda osiąga 102-103 stC.
Czy przy takiej temperaturze nie powinna włączyć się wiskoza?
Coś też jest nie tak z termostatem (wedle mojej opinii).
Silnik zimny po nocy. Odpalam auto, po czym podnosze maske i odkrecam korek na chłodni co skutkuje wylewaniem sie wody przy temp 40stC
Czy termostat nie powinien trzymac do wyzszej temperatury?
Czy termostat moze sie wieszac tzn raz się nie zamknie a raz nie otworzy?
Na wolnych obrotach puszczam max nawiew z przodu i z tyłu z max temperatura i temperatura powietrza nie zmienia sie …caly czas leci gorace powietrze.
Teraz jest zimno ale kiedy bedzie cieplej ….no mam wielkie obawy bo zagotowac ten motor to nie problem.