Witam, pacjent to 1,9 dci z pojedynczym wentylatorem (działający, oba biegi sprawne)
Podczas postoju w upale i pełnym słońcu klimatyzacja przestaje działać. Sprzęgło zaczyna pracować w następującym trybie – 0.5 sek załączona sprężarka, 8 sekund wyłączona. I tak cały czas. Towarzyszą przy tym chwilowe spadki obrotów. Podczas jazdy również z silnym słońcem od frontu klima pracuje, nie mniej bardzo mało wydajnie.
Problem od tego sezonu się pojawił, w poprzednich 3 latach nie zauważyłem żadnych problemów z układem klimy.
Podczas normalnej pracy klimy, słychać sprzęgło po uruchomieniu klimy i praktycznie przez cały czas (jak samochód stoi) jest załączone.
Pytanie do posiadaczy takiej samej konfiguracji:
– w innych samochodach sprzęgło co jakiś czas rozłącza sprężarkę na postoju, w przypadku mojego egzemplarza nie zauważyłem czegoś takiego (w warunkach delikatniejszych – nie w takich jak opisałem wyżej, czyli powiedzmy 25 stopni i samochód w cieniu) – raz się załączy i pracuje cały czas. U Was jest tak samo?
– czy wentylator wchodzi u Was na 2 bieg kiedy warunki atmosferyczne nie są wybitnie upalne – powiedzmy wieczór-noc 23 stopnie, a on wskakuje na 2 bieg. Jest to dla mnie mocno zastanawiające.
Pytanie do wszystkich:
Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy? Miesiąc temu byłem na serwisie klimy (sądząc, że w tym problem). Brakowało 170g czynnika, nie mniej po uzupełnieniu problem dalej występuje. Serwisant obserwując manometry ciśnienia stwierdził, że sprężarka jest w porządku.
Czy to jest symptom presostatu? Czy po po prostu pojedynczy wentylator nie daje rady
Edytowane przez clavikord
Czytaj na Forum ->