Jesteś tutaj
Start > NISSAN Press > Nissan liderem rankingu globalnych firm w zakresie gospodarowania wodą

Nissan liderem rankingu globalnych firm w zakresie gospodarowania wodą

Nissan uzyskał najwyższą ocenę w Globalnym Raporcie Wodnym (Global Water Report) 2017 wydanym przez CDP. Tym samym firma po raz pierwszy znalazła się na „liście A” przedsiębiorstw wyróżnionych w raporcie za sposób, w jaki gospodarują wodą.

CDP już czwarty rok z rzędu zaliczył Nissana do grona liderów także w swoim Raporcie o zmianach klimatu.

CDP, znany dawniej jako Carbon Disclosure Project, opracowuje coroczne rankingi firm, oceniając ich wysiłki w zakresie zarządzania zużyciem wody i ograniczania emisji CO2. Nissan znalazł się na tegorocznej „liście A”, wśród 74 firm wybranych spośród ponad 2000 podmiotów, które dostarczyły CDP dane dotyczące gospodarowania wodą.

Nissan stara się ograniczać i racjonalizować zużycie wody we wszystkich swoich zakładach produkcyjnych. Firma instaluje technologie i promuje ograniczanie zużycia wody, uwzględniając lokalną specyfikę poszczególnych zakładów w zakresie zapotrzebowania na wodę, oraz angażuje się w zarządzanie zaopatrzeniem w wodę.

Nissan dąży do ograniczenia emisji CO2 z nowych pojazdów w pełnym cyklu „od wydobycia do zużycia” — obejmującym także produkcję paliwa lub energii elektrycznej do zasilania samochodów — o 90% do 2050 roku w porównaniu z poziomem z 2000 roku. Firma produkuje najlepiej sprzedający się na świecie bezemisyjny samochód — Nissana LEAF —  oraz współpracuje z samorządami lokalnymi i innymi firmami przy rozbudowie infrastruktury ładowania.

Nissan będzie kontynuował rozwiązywanie problemów w dziedzinie ochrony środowiska oraz ograniczał oddziaływanie na środowisko w całym swoim łańcuchu wartości, zgodnie z założeniami Zielonego Programu Nissana.

CDP założony w 2000 roku jest wpływową organizacją non-profit z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Reprezentuje ona inwestorów instytucjonalnych dysponujących łącznymi aktywami o wartości 100 bilionów USD. Pełny raport CDP jest dostępny na stronie www.cdp.net.

Więcej informacji na temat zaangażowania firmy Nissan jako lidera w dziedzinie ochrony środowiska zamieszczono na stronie http://www.nissan- global.com/EN/ENVIRONMENT/.

Nissan Motor Co., Ltd.

Nissan jest producentem pełnej gamy samochodów, posiadającym w swojej ofercie ponad 60 modeli dostępnych pod markami Nissan, INFINITI oraz Datsun. W roku obrachunkowym 2016 firma sprzedała ponad 5,63 miliona pojazdów na całym świecie, generując przychód w kwocie 11,72 biliona JPY. W roku 2017 spółka ogłosiła Nissan M.O.V.E. to 2022, sześcioletni plan zakładający zwiększenie o 30% rocznych dochodów, do 16,5 bln jenów, do końca 2022 r., podstawową marżę zysku operacyjnego w wysokości 8% oraz skumulowanymi wolnymi przepływami pieniężnymi w wysokości 2,5 bln jenów. Jako część planu Nissan M.O.V.E. to 2022 spółka planuje umocnić swoją pozycję lidera w branży pojazdów elektrycznych, czego symbolem jest Nissan LEAF — najlepiej sprzedający się w historii na świecie w pełni elektryczny samochód. Centrala Nissana w Jokohamie (Japonia) kieruje działalnością prowadzoną w sześciu regionach: Azji i Oceanii, Afryce, Bliskim Wschodzie i Indiach, Chinach, Europie, Ameryce Łacińskiej oraz Ameryce Północnej. Nissan zatrudnia na całym świecie 247 500 pracowników i od marca 1999 r. współpracuje z francuskim producentem Renault w ramach sojuszu Renault-Nissan. W 2016 roku Nissan objął 34% udziałów w Mitsubishi Motors. Renault-Nissan-Mitsubishi jest obecnie największym partnerstwem motoryzacyjnym na świecie, ze sprzedażą ponad 10 milionów samochodów rocznie.

Więcej informacji na temat naszych produktów, usług i zaangażowania na rzecz zrównoważonej mobilności znajduje się na stronie nissan-global.com. Zapraszamy także na nasze konta w serwisach FacebookInstagramTwitter i LinkedIn oraz do oglądania najnowszych materiałów wideo na YouTube.

Nissan w Europie

Nissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów pochodzących z innych kontynentów. Firma zatrudnia ponad 17 000 osób w ramach swoich lokalnych działań w zakresie projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W ubiegłym roku w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano ponad 660 000 samochodów, w tym wielokrotnie nagradzane crossovery, pojazdy użytkowe oraz Nissany LEAF, najpopularniejszy samochód elektryczny na świecie. Wizja inteligentnej mobilności Nissana wyznacza kierunek prac firmy nad nowymi produktami i technologiami, a kompleksowe podejście do mobilności przyszłości określa najważniejsze decyzje firmy dotyczące sposobów zasilania pojazdów, ich prowadzenia oraz integracji ze społeczeństwem. Nissan stara się zdobyć pozycję najbardziej pożądanej marki azjatyckiej w Europie.

Dodaj komentarz

Nie jestem robotem.


Top