Jak wyżej, jedziemy sobie i nagle wywala nam na zegarach ESP, „Glizdy”, ABS i brak napędu 4×4…
Wjezdzamy na śliską nawierzchnię i okazuje się iż ABS działa a 4×4 też się załącza ! O co chodzi? Po podpięciu testera wyskakuje błąd C1142 z którym dużo nissanów a nawet infiniti się boryka…
Błąd dziwny i wielokrotnie trudny do wyeliminowania. Niby wszystko ok ale jednak wyskakuje, złożonosc tego błędu polega na tym iż wyskakuje nieregularnie, mało tego w momencie kiedy np jedziemy na wprost i nie hamujemy!
Ot tak sobie nagle oświecają się kontrolki, przy następnym odpalaniu auta gasną, na jakiś czas a nawet dni, ot ABSowy totolotek…
Ogólnie C1142 oznacza błąd czujnika ciśnienia na pompie hamulcowej… plus kilka innych rzeczy jak spalenie czy brak uziemienia świateł stop. Zagraniczne fora i strony opisują to tak: https://www.autocodes.com/c1142_nissan.html , https://www.autocodes.com/c1142_infiniti.html
Zmagałem się z tym kilka tygodni, błąd wywala jeden z dwóch czujników zainstalowanych na pompie hamulcowej, które porównują ciśnienie w jednym i drugim układzie/linii hamulcowej.
Pomijam kwestie uszkodzenia samego czujnika, kostki/wtyczki , styków czy samego kabelka bo to zazwyczaj się sprawdza w pierwszej kolejności.
Wymieniłem płyn hamulcowy na nowy dedykowany do układów ESP (tak są takie o zmniejszonej lepkości) bo tylko taki powinien być zastosowany w naszych autach. Stary płyn ham. też może generować takową usterkę.(mój miał juz 5 lat, upssss) Po wymianie miałem 3-4 tyg spokoju , już cieszyłem się z „naprawienia” Patha gdy znowu dały po oczach zaświecające się kontrolki ESP off, „glizy” , choinka na desce …!!!!!!!!!!! wkurzyłem się, to mało powiedzieć……
Pomyślałem-być może to faktycznie uszkodzenia czujnika ciśnienia, szukałem takowego na necie, oczywiście nie znalazłem, dodatkowo w międzyczasie czytałem kilkadziesiąt zagranicznych for gdzie ludzie borykają się z błędem C1142. Analizowałem ten układ po co są dwa czujniki ciśnienia…. I nagle mnie oświeciło ,lecę do garażu, podnośnik, zdejmuje koła i….Przyczyna okazała prozaiczna:
Winnym okazał się jeden klocek hamulcowy który zbyt ciężko chodził w zacisku! Praktycznie nie odbijał i przez to system zauważał różnicę ciśnień między liniami co sygnalizował w/w błędem.!!!!!!!!!!
Po oczyszczeniu zacisku i przeszlifowaniu klocka hamulcowego pilnikiem tak aby swobodnie poruszał się w blaszkach mocujących jarzma hamulcowego błąd przestał się pojawiać i system działa poprawnie.
Do listy możliwych przyczyn z autocodes, nissan powinien dopisać : zapieczony tłok/cylinderek, i ZAPIECZONY/NIEODBIJAJĄCY KLOCEK HAMULCOWY……
Rada: podczas wymiany klocków hamulcowych dopilnujcie aby nie zostały wsadzone przez mechanika na ciasno, muszą swobodnie chodzić- odbijać w swoich prowadnicach! klocek klockowi nie równy i czasem grubość farby czy dziesiętne mm blachy może popsuć na humor….i uszczuplic portfel po wizycie u mechanika z w/w problemem.
nissan to jednak fajne autko, doktorat można na nim zrobić….
Edytowane przez KrisT
Czytaj na Forum ->