Jesteś tutaj
Start > Forumowicze posty piszą... > niesprawność napędu 4×4, ABS,ESP OFF, błąd C1142, naprawa.

niesprawność napędu 4×4, ABS,ESP OFF, błąd C1142, naprawa.

Jak wyżej, jedziemy sobie i nagle wywala nam na zegarach ESP, “Glizdy”, ABS i brak napędu 4×4…

Wjezdzamy na śliską nawierzchnię i okazuje się iż ABS działa a 4×4 też się załącza ! O co chodzi? Po podpięciu testera wyskakuje błąd C1142 z którym dużo nissanów a nawet infiniti się boryka…

Błąd dziwny i wielokrotnie trudny do wyeliminowania. Niby wszystko ok ale jednak wyskakuje, złożonosc tego błędu polega na tym iż wyskakuje nieregularnie, mało tego w momencie kiedy np jedziemy na wprost i nie hamujemy!

Ot tak sobie nagle oświecają się kontrolki, przy następnym odpalaniu auta  gasną, na jakiś czas a nawet dni, ot ABSowy totolotek…

Ogólnie C1142 oznacza błąd czujnika ciśnienia na pompie hamulcowej… plus kilka innych rzeczy jak spalenie czy brak uziemienia świateł stop. Zagraniczne fora i strony opisują to tak: https://www.autocodes.com/c1142_nissan.html , https://www.autocodes.com/c1142_infiniti.html

Zmagałem się z tym kilka tygodni,  błąd wywala jeden z dwóch czujników zainstalowanych na pompie hamulcowej, które porównują  ciśnienie w jednym i drugim układzie/linii hamulcowej.

Pomijam kwestie uszkodzenia samego czujnika, kostki/wtyczki , styków czy samego kabelka bo to zazwyczaj się sprawdza w pierwszej kolejności.

Wymieniłem płyn hamulcowy na nowy dedykowany do układów ESP (tak są takie o zmniejszonej lepkości) bo tylko taki powinien być zastosowany w naszych autach. Stary płyn ham. też może generować takową usterkę.(mój miał juz 5 lat, upssss) Po wymianie miałem 3-4 tyg spokoju , już cieszyłem się z “naprawienia” Patha gdy znowu dały po oczach zaświecające się kontrolki ESP off, “glizy” , choinka na desce  …!!!!!!!!!!! wkurzyłem się, to mało powiedzieć……

Pomyślałem-być może to faktycznie uszkodzenia czujnika ciśnienia, szukałem takowego na necie, oczywiście nie znalazłem, dodatkowo w międzyczasie czytałem kilkadziesiąt zagranicznych for gdzie ludzie borykają się z błędem C1142. Analizowałem ten układ po co są dwa czujniki ciśnienia…. I nagle mnie oświeciło ,lecę do garażu, podnośnik, zdejmuje koła i….Przyczyna okazała prozaiczna:

Winnym okazał się jeden klocek hamulcowy który zbyt ciężko chodził w zacisku! Praktycznie nie odbijał i przez to system zauważał różnicę ciśnień między liniami co sygnalizował w/w błędem.!!!!!!!!!!

Po oczyszczeniu zacisku i przeszlifowaniu klocka hamulcowego pilnikiem tak aby swobodnie poruszał się w blaszkach mocujących jarzma hamulcowego błąd przestał się pojawiać i system działa poprawnie.

Do listy możliwych przyczyn z autocodes, nissan powinien dopisać : zapieczony tłok/cylinderek, i ZAPIECZONY/NIEODBIJAJĄCY KLOCEK HAMULCOWY……

Rada: podczas wymiany klocków hamulcowych dopilnujcie aby nie zostały wsadzone przez mechanika na ciasno, muszą swobodnie chodzić- odbijać w swoich prowadnicach! klocek klockowi nie równy i czasem grubość  farby czy dziesiętne mm blachy może popsuć na humor….i uszczuplic portfel  po wizycie u mechanika z w/w problemem.

nissan to jednak fajne autko, doktorat można na nim zrobić….


Edytowane przez KrisT

Czytaj na Forum ->

Dodaj komentarz

Nie jestem robotem.


Top