0W30 z reguły lepszym olejem niż 5W30 ze względu na baze, OW30 wymaga dość dobrej bazy syntetycznej, a 5W30 nawet mineralna spełni wymagania … co do konkretnej specyfikacji oleju dla diesla z filtrem cząstek stałych, comman rail , się nie będę wypowiadał …
masz zapewne skrzynię CVT, wiec z reguły olej do nowszych skrzyni jatco to NS-3 (instrukcje sprawdzić) , w instrukcji możesz mieć, że jest olej dożywotni i to prawda, CVT życie zakończy na planowanych około 200 tyś km
nie jest to skrzynia bezobsługowa, potrzeba sprawdzać poziom oleju, możesz nie mieć bagnetu nawet do sprawdzania
natomiast jak by Cie interesowało, życie tej skrzyni powyżej 200tyś km to musisz zmieniać olej, robiłbym to co 60tyś mil, chyba że masz hak i ciągasz coś to nawet krótsze interwały….