Witam,
Próbowałem podłączyć się pod temat nissana primery p12 na tym forum ( nic innego nie znalazłem ) z miernym skutkiem, więc postanowiłem założyć temat w odpowiednim modelowo miejscu.
Nissan Note 1.6 2006 PB + LPG wyskakuje P0304 (wypadanie zapłonu na 4-tym cylindrze). Pojawia się zarówno na benzynie jak i na gazie (Na benzynie jest rzadziej). Instalacja BRC z dodatkową lubryfikacją. Nie zauważam żadnych różnic w pracy silnika. Może z rury po zagrzaniu silnika tak trochę dziwnie pierdzi.
Wydaje mi się że błąd zaczął się pojawiać po wymianie świec i czyszczeniu przepustnicy + dolot + regulacja. Świece, jak i inne prace, dobrane do tego silnika przez poleconego gazownika, zamiana cewek miejscami i nadal to samo. Błąd zapala się losowo. Czasem po 2 dniach czasem po 5. Sam nie gaśnie, jest resetowany. Wydaje się że na trasie jest to rzadziej.
Z tego co udało mi się znaleźć w internecie wynika że bez zdjęcia głowicy się nie obejdzie. Może ktoś może podpowiedzieć coś mniej inwazyjnego. Albo w jakiej kolejności wykonywać naprawy:
1. może jakiś kabelek przebija ?
2. Kompresja i regulacja luzów zaworowych ?
3. Przegląd zaworów pod kątem uszkodzeń = zdjęcie głowicy, czy można to jakoś podglądnąć jakimś endoskopem ?
Może to być jeszcze jakaś pierdoła którą przeoczyłem ( Związana z czyszczeniem przepustnicy ? ) ?? Wszelkie podpowiedzi byłyby mile widziane.
Czy możecie polecić jakiegoś dobrego “Notesowego” mechanika który mógłby się podjąć dalszej diagnostyki w Trójmieście ?
Update: Po odłączeniu akumulatora na jakiś czas i odpaleniu na jałowym po podłączeniu ponownie ( w celu “samoregulacji” ) błąd p0304 się już nie zapala.
Za to mam p0300 ( Random/Multiple missfire ). Wydaje się zatem ze nie jest to problem z cylindrem 4 a bardziej globalny. Jest to nadal na benzynie i na gazie.
Z góry bardzo dziękuję za podpowiedzi.
Pozdrawiam