Witam,
Z uwagi że z silnikiem było coraz gorzej (przebieg 192kkm), tj bram mocy, silne drgania, itp postanowiłem zabrać się za diagnostykę i dokonać bieżących napraw.
1. Zacząłem od próby przelewowej, wyszło 35 ml, 62ml, 34ml, 43ml (licząc od rozrządu) (gorący silnik, czas próby 1 min, wolne obroty))
2. Następnie czyszczenie wtrysków za pomocą płynu Moly liqui diesel (500ml). Odłączyłem przewód paliwowy od pompy, oraz powrotu i wykonałem mały obieg
3. Ponowny test przelewowy 27ml, 33ml, 25ml, 34ml. jak widać jest zmiana
– Zanieczyszczenia w filterku:
4. Idąc dalej rozebrałem zawór odmy. Niestety widok okazał się przykry. Jeżeli ktoś ma przejechane ok 150kkm to powinien jak najszybciej wymienić na nowy (nie tzw. sprawną używkę)
Myślę że przez ten zawór miałem uszkodzoną turbinę
Co mi to dało ?, silnik chodzi ciszej, nie rzuca nim no i moc wróciła. Jeszcze wymienię zawór (zamówiony)
Powodzenia
Edytowane przez djanek
Czytaj na Forum ->