11 godzin temu, krzycho59 napisał:
U mnie pojawił sie tylko raz w 8 roku użytkowania. Pojawił się pod koniec przebiegu do wymiany. Trochę mnie to zdziwiło bo do tej pory jeździłem od wymiany do wymiany. Zmierzony poziom po postoju – był w okolicy min. Po uzupełnieniu ok 0,5-0,6 l komunikat przestał się wyświetlać – na bagnecie było dokładnie pomiędzy min a max.
To jest przykład, gdy ten alarm zadziałał prawidłowo – w moim przypadku jest jeszcze dziwniej, niż opisałem to wczoraj, bo potem kupiłem opakowanie 1l oleju, dolałem jakąś połowę pojemności, w tej chwili na bagnecie poziom oleju jest w okolicy maksimum, natomiast komunikat “Oil low” wciąż się wyświetla. Coś tu ewidentnie jest nie tak.
4 godziny temu, Hathor napisał:
Ciśnienie to płynna materia , może spadać i wzrastać . Ilość oleju może mieć na to wpływ . Na ten komunikat ,może mieć dużo rzeczy wpływ bezpośredni jak i pośredni .
Tyle, że tutaj problem nie ma żadnego związku z ciśnieniem oleju. Komunikat “Oil good”/”Oil low” pojawia się przed uruchomieniem silnika – tzn. jeśli nie grzebiemy się za bardzo to silnik zdąży się uruchomić zanim się on wyświetli, ale jeśli tylko włączymy zapłon i poczekamy, to pojawi się również.
Olej jest zasysany przez smok pompy z dna miski i dopuki silnik nie działa, to ciśnienia nie ma, więc to wskazanie poziomu oleju raczej od samego ciśnienia nie zależy. Czujnik ciśnienia jest i działa raczej – Juke nie ma wskaźnika ciśnienia, ale kontrolka po odpaleniu gaśnie tak, jak powinna.
Podejrzewam, że u mnie przestał działaźć jakiś czujnik z którego odczytywany jest poziom oleju, ewentualnie jakieś przewody gdzieś po drodze utraciły ciągłość. Pod koniec czerwca ubiegłego roku wymieniana była miska olejowa – może przy tej okazji niechcący “coś się uszkodziło”, nie wiem. W każdym razie przez następne 8 miesięcy/6kkm nie było z tym żadnego kłopotu, komunikat pojawił się wczoraj.