Jesteś tutaj
Start > Forumowicze posty piszą... > Podwyższone obroty biegu jałowego na zimnym silniku – adaptacja przepustnicy

Podwyższone obroty biegu jałowego na zimnym silniku – adaptacja przepustnicy

Witam. Mam problem z silnikiem 1.6 b (117KM) w Qashqai J10 z 2013r.
Po uruchomieniu zimnego silnika (niezależnie od temperatury otoczenia) obroty silnika wynoszą ok. 1600-1800 obr/min.
Po ok. 1 minucie schodzą do ok. 900 obr, a po ok. 3-4 minutach utrzymują się na poziomie ok. 700 obr.
Przy uruchamianiu rozgrzanego silnika obroty od razu utrzymują się na ok. 650-700 obr.
W związku z tym postanowiłem przeczyścić przepustnicę, jak się okazało, była trochę zanieczyszczona. Przepustnicę czyściłem bez odpinania wtyczki od modułu sterującego.
Po zamontowaniu nic się nie zmieniło, dlatego próbowałem zrobić ręczną adaptację przepustnicy metodą odpowiednich sekwencji stacyjka-pedał gazu. 
Pomimo wielokrotnych prób ta metoda nie przebiegła prawidłowo, ponieważ w końcowym etapie kontrolka EC na desce rozdzielczej świeciła nieprzerwanie, komputer nie przyjął tego sposobu adaptacji.
Zastosowałem więc drugi sposób adaptacji za pomocą interfejsu ELM327 i aplikacji NDSIII (NissanDataScan). Połączenie z komputerem przebiega bezproblemowo. Program wyświetla, że nie ma żadnych błędów (usterek) zapisanych w pamięci komputera.
Po uruchomieniu procedury adaptacji po kilkunastu sekundach program wyświetla komunikat, że IAVL zakończyło się sukcesem. Jednak ta operacja nie przynosi żadnego skutku i nadal obroty przy uruchomieniu zimnego silnika są podwyższone.
Uruchamiałem też procedurę czyszczenia pamięci (Clear Self Learn) i ponownie adaptację, jednak mimo poprawnego przebiegu tych operacji dalej wszystko bez zmian.
Adaptacje robiłem kilkakrotnie i na dwóch różnych interfejsach ELM327.

Co może być przyczyną podwyższonych obrotów biegu jałowego na zimnym silniku i dlaczego mimo poprawnego przebiegu adaptacji przepustnicy nic się nie zmienia?

Czytaj na Forum ->

Dodaj komentarz

Nie jestem robotem.


Top