Planuje dokonać przeglądu okresowego w ASO, m/i wymiany płynu chłodzącego.
Serwis ma raczej małe doświadczenie w obsłudze tego typu samochodu.
W/g „service manuał” opróżnienia układu chłodzenia dokonuje się przez śrubę spustową a odpowietrza śrubą do tego celu przeznaczoną(widoczną po demontażu l. obudowy filtru powietrza, dla obu śrub po całej operacji zalecana jest wymiana O-ringu na nowy. W ASO nic na ten temat nie słyszeli.
Zleciłem zamówienie nowych ringów, (jak tak piszą to tak ma być :).
Jeden przyszedł a na drugi czekam już chyba 10 dni.
W związku tym mam następujące pytania:
Czy można tego dokonać w tradycyjny sposób tzn opróżnić układ odpinając dolny wąż i ”normalnie ” odpowietrzyć?
Jaka powinna być orientacyjna temp. płynu chłodzącego .aby rozpocząć opróżnianie?Nie chodzi mi bynajmniej o możliwość oparzenia.
Pytam się ,ponieważ znałem kiedyś pewnego mechanika którego bardzo szanowałem tłumaczył mi, aby to robić przy temp. płynu możliwie zbliżonej do otoczenia , aby nie narażać silnik na nagłą zmianę temperatury.
Pomyślałem sobie , że jest to b. logiczne.
Może mi ktoś podać jakiś link typu „Nissan parts on line” w którym numery części są takie same jak w polskich serwisach?
Nie mam już zdrowia tłumaczenia co chce zamówić.
Wszelkie wskazówki mile widziane.
Edytowane przez andrzej6411
Czytaj na Forum ->