Mam Webasto Thermo Top C. Cena ok 2800zł. Wersja z własną pompą paliwa, pompą płynu chłodzącego i pilotem z wyświetlaczem LCD. Działanie: najpierw rozgrzewa się sam, jak osiągnie 40 st.C. odpala pompę chłodziwa i uruchamia wentylator w Patku. Wrażenia bardzo pozytywne w szczególności w zimie bo silnik nie cierpi katuszy związanych z zimnym rozruchem.
Plusy:
– Rozgrzewa silnik do 50 st.C.
– małe zużycie paliwa
– własna pompa chłodziwa zapewnia super wydajność ogrzewania
– przychodzisz do auta i jest ciepło
– po odpaleniu silnika i uruchomieniu ogrzewania leci ciepłe powietrze
– w lecie uruchamia sam wentylator aby przewietrzyć samochód
– odpowiednio ustawiając dmuchawę w aucie odmrażasz go od wewnątrz.
Minusy:
– 30 minut to minimalny efektywny czas działania
– wzrasta zużycie akumulatora (trzeba zasilać piec, elektronikę, wentylatory i pompy)
– przynajmniej raz na miesiąc trzeba odpalić nawet w lecie
– przewody paliwowe o małym przekroju – paliwo lubi sobie zamarznąć przy niskich temperaturach
– najbardziej awaryjny element to świeca zapłonowa (2 razy wymieniałem)
– słaby poziom integracji z autem – gasząc silnik wieczorem muszę pamiętać o tym aby pozostawić włączoną dmuchawę na odpowiedni poziom.
Generalnie super sprawa. Dla mnie najważniejsza funkcja to ogrzewanie silnika. łatwiej odpala a olej jest w miarę rozgrzany więc silnik praktycznie odpala jak w lecie. Kilka razy zamarzło mi paliwo w przewodzie więc depresator na zimę to podstawa. Największa wada to męczenie akumulatora. Nie ważne co podłączysz, zwykły, AGM wszystko podziała max 4 lata.