Szukam osoby która zmieniła seryjny akumulator FIAMM/EXIDE/VARTA (OE NISSAN/RENAULT) typu EFB 70Ah/720A na odpowiedni typu AGM I ma jakikolwiek praktyczne doświadczenie z jego użytkowania.
Stoję przed takim wyborem i napotkałem wiele źródeł informujących o nietolerowaniu wysokiej temperatury przez te baterie.
Zapoznawałem się z informacjami na temat bezpieczeństwa użytkowania takich akumulatorów dla firm EXIDE, YUASA, VARTA i nigdzie nie znalazłem potwierdzenia przeciwskazań do instalowania w komorze silnika. Zakresy temperatur w jakich powinien pracować akumulator są identyczne (bez wyjątków i rozróżniania na konkretny typ).
Czy to przeświadczenie o nietolerancji wysokich temperatur to zwykle “ludowe mity” które powstały na gruncie wczesnej konstrukcji tych akumulatorów a w dobie dzisiejszych czasów ten problem został już okiełznany przez producentów ?
Zapraszam do dyskusji temat jest dość ciekawy i może pomóc sporej ilości osób stojących przed takim samym wyborem.
Kontaktowałem się z autoryzowanymi serwisami Nissana i poinformowano mnie, że to nie jest punkt informacji a inni “my mamy takie oryginalne za 800 zł niech Pan przyjedzie zamontujemy”.
Numer OE po numerze VIN: 2441000Q2M (OE Nissan).
Proponują w tej cienie OE – KE24170E01EF
Stoję przed wyborem pomiędzy:
VARTA E45/N70 70Ah 760A EFB
VARTA E39 70Ah 760A AGM
Analizowałem treści z tego forum a także angielskiego forum Nissana nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Jedynie w temacie akumulatorów dla Qashqai’a (na obecnym forum) znalazłem wątek w którym ten temat jest podjęty, niestety niejednoznacznie.
Z góry dziękuję za udział w temacie.