Jesteś tutaj
Start > NISSAN Press > Wizja Nissan Intelligent Mobility i przełomowe deklaracje na Salonie Samochodowym w Genewie

Wizja Nissan Intelligent Mobility i przełomowe deklaracje na Salonie Samochodowym w Genewie

Następna generacja bestsellerowych crossoverów Nissana będzie dostępna z opcjonalnymi elektrycznymi zespołami napędowymi
Nowy Nissan LEAF jest najszybciej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie — zamówiło go już 19 000 klientów
Nissan Qashqai już w tym miesiącu będzie dostępny z systemem wspomagającym kierowcę ProPILOT
W ramach nowego partnerstwa z firmę energetyczną E.ON Nissan chce zaoferować bezpłatną energię dla wszystkich użytkowników samochodów elektrycznych
 

GENEWA (6 marca 2018 r.) — Nissan Intelligent Mobility — wizja, zgodnie z którą Nissan chciałby zmienić sposób, w jaki prowadzimy samochody, a nawet styl naszego życia — to jeden z najważniejszych tematów poruszonych przez japońskiego producenta na Salonie Samochodowym Genewa 2018.

Nissan ogłosił, że w ramach nowego średniookresowego planu Nissan M.O.V.E. to 2022 zaoferuje zelektryfikowane zespoły napędowe w nowej generacji swoich bestsellerowych crossoverów. Ta pionierska inicjatywa przyczyni się do dalszego poszerzenia możliwości wyboru dla klientów, którzy decydując się na określony rodzaj napędu nie będą musieli rezygnować z wymarzonego modelu.

Komunikat ten jest kolejnym przykładem realizacji koncepcji Inteligentnej energii w ramach Nissan Intelligent Mobility. Ramy przedstawione po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Genewie dwa lata temu stanowią wizję Nissana dotyczącą sposobu prowadzenia samochodu, źródła jego napędu oraz jego integracji ze społeczeństwem.

W pełni elektryczny, bezemisyjny Nissan LEAF jest wizytówką strategii Nissan Intelligent Mobility. Ponad 300 000 egzemplarzy sprzedanych od premiery modelu pierwszej generacji w 2010 roku i ponad cztery miliardy kilometrów przejechanych przez klientów daje mu pozycję najpopularniejszego samochodu elektrycznego na świecie.

Nissan już o całe pokolenie wyprzedza obecny poziom rozwoju ekologicznie czystej motoryzacji, a wraz z wprowadzeniem zupełnie nowej, drugiej generacji modelu LEAF — dostępnej w Europie od ubiegłego miesiąca — marka na nowo formułuje zasady w segmencie samochodów elektrycznych.

Liczba zamówień przyjętych z całej Europy przekroczyła już 19 000, z czego 13 000 złożono zanim jeszcze pierwsze egzemplarze pojawiły się w salonach dealerskich. Nowy Nissan LEAF, promowany hasłem „Simply Amazing” jest więc najszybciej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie – obecnie co 12 minut ktoś w Europie kupuje egzemplarz tego modelu.

Technologia, która zadebiutowała w Europie w nowym Nissanie LEAF, jest teraz wdrażana w całej gamie samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych Nissana. Na przykład zaawansowany system wspomagający kierowcę ProPILOT będzie dostępny w Nissanie Qashqai — najlepiej sprzedającym się crossoverze w Europie — już od bieżącego miesiąca.

ProPILOT jest elementem koncepcji autonomicznej jazdy i przykładem innowacyjnego podejścia Nissana do Inteligentnej jazdy. ProPILOT został zaprojektowany jako system poprawiający przyjemność z jazdy, a przy tym zapewniający kierowcy poczucie lepszego panowania nad pojazdem i większej pewności za kierownicą.

Akumulator o pojemności 40 kWh z Nissana LEAF jest teraz dostępny także w dostawczym e-NV200, zwiększając jego zasięg o 60% bez uszczerbku dla ładowności.

Inteligentna integracja to trzeci filar wizji Nissan Intelligent Mobility. Zgodnie z jego założeniami pionierska technologia elektryczna Nissana przyczyni się do zwiększenia roli, jaką samochody odgrywają w społeczeństwie. Najnowszym przykładem działań Nissana w tym zakresie jest nawiązanie współpracy z firmą energetyczną E.ON.

W ramach tej inicjatywy Nissan i E.ON będą badać możliwości podejmowania pilotażowych działań oraz wprowadzania komercyjnych ofert w zakresie usług związanych z podłączaniem samochodów elektrycznych do sieci elektroenergetycznej, rozwiązań do wytwarzania i magazynowania energii ze źródeł odnawialnych, a także integracji elektrycznych Nissanów eksploatowanych przez klientów z siecią elektroenergetyczną.

Oprócz przyspieszenia elektryfikacji, współpraca ta ma także umożliwić Nissanowi zrealizowanie ambicji zaoferowania bezpłatnej energii wszystkim posiadaczom samochodów elektrycznych.

Przykłady wszystkich trzech filarów Nissan Intelligent Mobility można odnaleźć w niezwykłym modelu koncepcyjnym IMx KURO. Nissan prezentuje w nim swoje osiągnięcia jako lidera zarówno w segmencie crossoverów, jak i na rynku samochodów elektrycznych, a także przyszłe kierunki rozwoju w obu tych obszarach. Samochód dysponuje mocą elektryczną 320 kW i zasięgiem ponad 600 km na jednym ładowaniu.

W IMx KURO zastosowano rewolucyjną technologię Brain-to-Vehicle (B2V), która wykrywa i analizuje fale mózgowe kierowcy, reagując na nie i przewidując decyzje prowadzącego pojazd.

Ponz Pandikuthira, wiceprezes ds. planowania produktów w Nissan Europe, powiedział: „Jako wiodący na świecie producent samochodów elektrycznych, firma Nissan pragnie pomagać zarówno konsumentom, jak i firmom w budowaniu bardziej zrównoważonej przyszłości dla społeczeństwa. Poprzez trzy filary naszej wizji Nissan Intelligent Mobility dokonujemy transformacji stylu życia naszych klientów, sposobów, w jakich się przemieszczają oraz zmieniamy wpływ, jaki mają na zrównoważony rozwój na naszej planecie”.

Dziś zakomunikowaliśmy kolejne etapy budowy w pełni zintegrowanego ekosystemu wpisującego się w Nissan Intelligent Mobility” — dodał.

 

Dodaj komentarz

Anti-spam: complete the task


Top