Po pierwsze, skąd przypuszczenie, że to wiązka przewodów na trzecim, a nie wina samej cewki na nim (zamieniane były cewki miejscami (po skasowaniu błędu) i ponownie wyskakiwał błąd na trzecim?
Jeśli brak oscyloskopu, po wypięciu wtyczki od cewki oraz od ECU (sterownik silnika), sprawdź ciągłość elektryczną przewodu niebiesko-żółtego (tj. od III cewki) między pin 3 wtyczki cewki a pinem 37 wtyczki ECU (a zwłaszcza na wejściu wtyczki cewki – przełamuje się).
- I cewka: żółto-zielony na pin 35;
- II cewka: fioletowo-zielony na pin 36;
- III cewka: niebiesko-żółty na pin 37;
- IV cewka: szaro-niebieski na pin 38.
Podejrzewam, że kontrola buzzerem czy omomierzem niewiele wniesie:
Cytat
… przy ruszaniu wiązka przewodów do cewek raz łapie lepiej raz gorzej …
– trzeba będzie sprawdzać pod obciążeniem.