Jesteś tutaj
Start > Forumowicze posty piszą... > QR25DE Wydmuchuje uszczelkę pod głowicą

QR25DE Wydmuchuje uszczelkę pod głowicą

Dzień dobry wszystkim!

Zarejestrowałem się na forum, bo nasz Nissan (T30, 2005r., wersja 4×4 2.5l, skrzynia automatyczna) spędza nam sen z powiek i skutecznie drenuje zawartość portfela. 

Sytuacja wygląda następująco: Samochód jeździł na LPG, pojawiły się objawy uszczelki pod głowicą (samochód sporadycznie nie odpalał, nie było reguły czy na ciepłym czy na zimnym silniku, czasem nie odpalił, czasem odpalił), pojawiły się spaliny w wydechu – oddałem do zaufanego mechanika, została zrobiona kompletna obróbka głowicy, nowe zawory, uszczelniacze, szklanki – słowem, nowa głowica.Nowy rozrząd, uszczelka zmieniona, odebrałem od mechanika – wszystko super, odpala, jeździ. Przejechałem nim 700km i nagle bach – problem z odpaleniem – tak jakby na jeden cylinder nie chciał zagadać. W płynie chłodniczym pojawiły się bańki powietrza. Powrót do mechanika – zrzuciliśmy głowicę, uszczelka przepalona między trzema cylindrami. Znowu wymiana uszczelki, obróbka głowicy (tym razem samo planowanie), do tego założona nowa pompa wody i nowy termostat (na 82st. C). Silnik sprawdzony pod kątem wycieków płynu chłodniczego, nic nie ucieka. No i po tej naprawie odebrałem samochód, dodatkowo żeby mieć pewność, że to nie przez LPG wydmuchuje uszczelkę cała instalacja została wypięta, węże z płynem odpięte od reduktora i zaślepione a auto jeździło tylko na benzynie. Przejechałem 200km i pojawiły mi się znowu pierwsze bąble w płynie chłodniczym a po ok. 600km pojawił się dzisiaj problem z odpaleniem samochodu – po trzech próbach w końcu zagadał, ale widać było, że nie chce zapalić na jednym z cylindrów. Jak już odpalił wszystko w normie – nie ma problemów z brakiem mocy, falowaniem obrotów czy cokolwiek innego. W płynie chłodniczym pojawiają się bąble powietrza. Sprawdzenie błędów silnika wywala błędy P0101, P0303 oraz P0420. Teraz pytanie, czy ktoś walczył z podobnymi usterkami przy tym silniku i ma jakąś radę w jakim kierunku szukać diagnozy co sprawia, że uszczelka jest wydmuchiwana? Sam zastanawiam się czy może nie ma możliwości, żeby było to powodowane przez problem ze skrzynią automatyczną – są chłodzone chyba tym samym płynem, prawda? Łudzę się jeszcze, że sporadyczny problem z odpalaniem jest spowodowany nie wydmuchaną uszczelką, ale problemem z wypadaniem zapłonu na 3 cylindrze… Dodam tylko, że auto po odebraniu od mechanika na postoju pięknie grzało, a dzisiaj, po 600km już przestało i grzeje tylko podczas jazdy… Ja już nie mam siły, czy coś go zapowietrza (czy to w ogóle możliwe?) czy znowu uszczelka wywalona…

Proszę o porady ludzi, którzy walczyli z podobnymi objawami, bo ja już nie mam pomysłu co może powodować taki stan rzeczy, mechanik jest dobry, ale sam radzi, żeby przeboleć stracone pieniądze i pozbyć się samochodu, twierdzi, że ten silnik nie jest zbyt udaną konstrukcją i mogę się bawić w reanimowanie trupa, ale z drugiej strony trochę szkoda mi już włożonych w auto pieniędzy, poza tym naprawdę dobrze mi się nim jeździło :/ Zastanawiam się nad wymianą silnika, ale boję się, że może jednak problem pochodzi od skrzyni, a wtedy wymiana słupka nic nie da poza wywaleniem pieniędzy. Z góry dziękuję za najdrobniejsze rady, które pozwolą się zastanowić nad problemem. 


Edytowane przez razzor

Czytaj na Forum ->

Dodaj komentarz

Nie jestem robotem.


Top